نسخه چاپی

جریمه یك میلیون یورویی فرانسه برای شركت اپل

اپل این روزها رابطه خوبی با دولت‌های جهان ندارد، این شركت مدتی است كه بر سر باز كردن قفل گوشی آیفون یكی از متهمان حادثه تروریستی سن برناردینو با پلیس فدرال آمریكا درگیر است. در این درگیری برخی از شركت‌ها حامی اپل بوده و برخی از اشخاص از اف بی آی پشتیبانی كرده‌اند.

به گزارش نما با گذشت چندین هفته، دیروز خبرهای خوشی درباره این درگیری به نفع اپل منتشر شد. یک قاضی در نیویورک در یک پرونده متفاوت، به نفع اپل رای داده و و مدعی شده است که یکی از قوانین این کشور به او اجازه نمی‌دهد که به نفع دولت رای داده و به اپل دستور دهد اطلاعات آیفون مورد نظر را در اختیار پلیس فدرال آمریکا قرار دهد.

در هر حال اینها مشکلاتی است که اپل در ایالات متحده با آنها دست و پنجه نرم می‌کند و بدون شک دولت‌های سایر کشورهای جهان نیز در حال ارزیابی این درگیری هستند. به نظر می‌رسد که این بار نوبت به فرانسه رسیده است، دولت این کشور به دنبال راهکارهایی است که بتواند در آینده شرکت اپل را به همکاری مجبور کند.

مطابق با گزارشی که به تازگی منتشر شده است نماینده سوسیالیست پارلمان فرانسه به نام Yann Galt پیشنهاد تغییری در قانون را داده است که مبتنی بر این تغییر شرکت اپل مجبور خواهد بود هر بار که با دولت همکاری نکند، جریمه‌ای یک میلیون یورویی پرداخت کند.

این نماینده معتقد است که در حوزه رمزنگاری داده، دولت‌ها با یک خلاء قانونی مواجه هستند و این موضوع مانع از پیشرفت تحقیقات قضایی خواهد شد. وی در ادامه گفت که تنها پول می‌تواند شرکت‌های بزرگ و قدرتمندی همچون اپل و گوگل را به همکاری با دولت وادار کند، این شرکت‌ها خود را پشت ایده حفاظت از حریم خصوصی کاربرانشان پنهان کرده‌اند اما در موقع نیاز از این داده‌های جمع آوری شده برای منافع تجاری خود استفاده می‌کنند.

در هر حال این جریمه یک میلیون یورویی فعلا در حد یک پیشنهاد است و باید منتظر ماند و دید که دولت آن را تایید خواهد کرد یا نه. بدون شک نحوه حل درگیری اپل در ایالات متحده بر تصمیم گیری‌های آتی سایر کشورهای جهان در چنین رویدادهایی تاثیر خواهد گذاشت.

۱۳۹۴/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...