نسخه چاپی

دستمزد فرج الله سلحشور چقدر بود؟

جعفر دهقان بیان كرد كه مادیات هیچ اهمیتی برای فرج الله سلحشور نداشت و دستمزدی كه به عنوان نویسنده، كارگردان و تهیه‌كننده برای خود قائل می‌شد یك چهارم دستمزد یك بازیگر بود.

به گزارش نما مهر نوشت: جعفر دهقان بیان کرد که مادیات هیچ اهمیتی برای فرج الله سلحشور نداشت و دستمزدی که به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده برای خود قائل می‌شد یک چهارم دستمزد یک بازیگر بود.

جعفر دهقان بازیگر آثار فرج الله سلحشور درباره این کارگردان فقید گفت: آقای سلحشور انسان باگذشت و بسیار با تقوا بود و روی اعتقاداتش ایستادگی می کرد. بسیاری مواقع یکسری مسایل را عنوان نمی کرد اما متاسفانه برخی رسانه ها انگار ظاهرا برای اینکه از جنجال خوش‌شان می آمد جور دیگری عنوان می کردند و من می گفتم امکان ندارد آقای سلحشور چنین حرفی زده باشد.

وی افزود: من در چند فیلم و تئاتر با او همکاری داشتم و از قدیم او را می شناختم. اوایل انقلاب استاد فن بیان ما بود بعد هم که به کارگردانی روی آورد به جز کار اول، بعد از سریال «مردان آنجلس» در همه پروژه هایش همکاری کردم. تنها چیزی که برای او اهمیت نداشت مادیات بود.

بازیگر سریال «مردان آنجلس» گفت: این یک رسم است که فیلمنامه نویس و کارگردان برای خودش بابت هر زحمتی که می کشد دستمزد قایل شود. او زمان سریال «یوسف پیامبر» تهیه کننده، نویسنده و کارگردان بود و من یک روز متوجه شدم دستمزدی که برای خودش قائل شده یک چهارم دستمزدی بود که من می گرفتم.

دهقان با اشاره به اینکه سلحشور روی این مسایل بسیار حساس بود، عنوان کرد: یکبار با خودش همین موضوع را در میان گذاشتم و در کمال تعجب صحت موضوع را تایید کرد وقتی دلیلش را پرسیدم گفت که من به اندازه نیازم برمی دارم چون این پول بیت المال است.

این بازیگر اظهار کرد: وام هایی سر کار به بچه هایی که می خواستند خانه بخرند یا ازدواج کنند پرداخت می کرد و این وام ها از همان مبلغی که برای خودش برداشته بود به بچه ها تعلق می گرفت و بعد از حقوق شان کم می کرد.

وی در پایان گفت: خدا او را رحمت کند همه ما یک روز خواهیم رفت اما احساس می کنم سلحشور زود ما را ترک کرد چون خیلی آرزو داشت تولید سریال «حضرت موسی» را آغاز کند. خیلی هم برایش زحمت کشید. شاید از اواسط ساخت مجموعه «یوسف پیامبر» در فکر نگارش سریال «حضرت موسی» بود و چندماه پیش هم نگارش آن را به پایان رسانده بود که این اتفاق افتاد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...