نسخه چاپی

افغانستان خواسته های طالبان را پذیرفت

مشاور رئیس جمهور افغانستان در امور صلح اعلام كرد كه دولت كابل با خواسته‌های طالبان برای حضور در روند صلح به جز یك شرط، مخالفتی ندارد.

به گزارش نما، «قطب‌الدین هلال» مشاور اشرف غنی و معاون سابق حزب اسلامی حکمتیار در گفت‌وگو با «اکسپرس تریبون» در مورد روند صلح گفت:دولت هیج مخالفتی با شرط‌های طالبان به جز یکی از آنها ندارد. حکومت وحدت ملی خواهان اصلاح قانون اساسی افغانستان است، کمک کند تا اسامی رهبران طالبان از فهرست تحریم‌های سازمان ملل حذف شوند، دفتر سیاسی آنها در قطر را بازگشایی کنند و زندانیان آنها را آزاد کند.

این اظهارات هلال از این لحاظ مهم است که طالبان از چهار کشور شرکت کننده در مذاکرات چهار جانبه و دیگر کشورهای منطقه‌ درخواست کرده است که قبل از پیوستن به این مذاکرات، پیش شرط‌هایی را بپذیرند.

مشاور رئیس جمهور افغانستان در زمینه صلح ادامه داد: اما اشرف غنی با این درخواست طالبان که در کابل دولتی موقت مستقر شود، مخالفت کرده است.

وی افزود: رئیس جمهور افغانستان تاکید دارد که قصد ندارد تا دولت انتخابی مردم افغانستان را به خطر بیاندازد.

معاون پیشین حزب اسلامی افغانستان بیان کرد: طالبان دیگر بر خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان تاکید نمی‌کنند و در حال حاضر خواستار خروج آنها بر حسب برنامه زمانی است.

دور چهارم مذاکرات نمایندگانچهار کشور آمریکا، چین، پاکستان و افغانستان چندین پیش در کابل برگزار شد و زمان و مکان مذاکره رودرو با طالبان اعلام شد.

بر اساس بیانیه‌ای که پس از برگزاری این مذاکرات اعلام شد مذاکره مستقیم دولت و طالبان افغانستان در پاکستان، هفته نخست ماه جاری برگزار خواهد شد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...