نسخه چاپی

ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

دونالد ترامپ، نامزد جنجالی انتخابات آمریكا كه در تبلیغات خود "ممنوعیت كامل ورود مسلمانان" به كشورش را خواستار شده بود كاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل شد.

به گزارش نما به نقل از نسیم، گاردین نوشت: ترامپ، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از جمله افرادی هستند که به همراه تعدادی از نهاد‌ها و سازمان‌ها، حدود ۳۸۰ کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل را تشکیل می‌دهند.

رکورد قبلی کاندیدا‌ها مربوط به سال ۲۰۱۴ می‌شود که در آن ۲۷۸ فرد و سازمان کاندیدای دریافت اینجایزه معتبر شده بودند.

پرس تی وی نوشت: اولاو جولستاد، رئیس بنیاد نوبل گفت: «در جهانی پر از مناقشه زندگی می‌کنیم؛ جایی که تعداد مشخصی از فرایند‌ها نیز وجود دارند که در جهتی مثبت حرکت می‌کنند.»

وی افزود: «واضح است که بسیاری از مردم نامزد شدن برای دریافت جایزه نوبل را حق خود می‌دانند.»

قرار است کمیته پنج نفره نوبل برای بررسی کاندیدا‌ها، اولین جلسه خود را روز دوشنبه برگزار کند.

انتخاب ترامپ برای کاندیداتوری جایزه صلح نوبل بسیار بحث برانگیز شده است. وی چندی پیش در تبلیغات انتخاباتی خود «ممنوعیت کامل ورود مسلمانان» به امریکا را خواستار شده بود.

ترامپ گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم کشورمان قربانی حملات هولناکِ کسانی باشد که بویی از عقلانیت و احترام به زندگی بشر نبرده‌اند.»

اخیرا یک فایل صوتی منتشر شد که حاکی از آن بود که دونالد ترامپ یک روز پس از حمله نظامی به عراق، این حمله را «موفقیتی بزرگ» خوانده بود.

ترامپ یک روز پس از حمله نظامی امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ در مصاحبه با فاکس نیوز هیچ گونه مخالفتی با این جنگ نکرد و در واقع آن را «موفقیتی بزرگ از نقطه نظر نظامی» عنوان کرد.

ترامپ پیش‌تر نیز مسلح شدن را راهکاری مناسب برای مردم فرانسه پس از حملات تروریستی پاریس دانست و گفت اگر قربانیان حملات تروریستی پاریس اجازه حمل سلاح داشتند شانس بهتری برای دفاع از خود در این حملات می‌داشتند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...