نسخه چاپی

چند نكته ای در باب اخلاق در سیاست و دموكراسی:

ادب شكست را از كه آموختیم؟!

پاسخ اصولگرایان به تخریب های اصلاح طلبان جالب است. احمد توكلی خطاب به مردم تهران سپاسنامه نوشت، علیرضا زاكانی در نامه ای تصریح كرد: "نتیجه رقابت انتخاباتی را ماحصل تضارب آرا و خرد جمعی شهروندان تهرانی می‌دانیم و در مقابل آن خاضع هستیم و از گردش مسؤولیت‌ها استقبال می‌كنیم.

به گزاشر نما روزگار غریبی است به همان اندازه غربتش، عجیب هم هست، یک راست سر اصل مطلب می روم. بدون حاشیه و مقدمه. مهدی کوچک زاده نماینده اصولگرای مردم تهران روز رای گیری به حسینیه ارشاد رفت، نه برای آنکه رای خود را به صندق بیندازد که اینکار را در حوزه ای دیگر چنانکه خود می گوید انجام داده بود. بازدید کوچک زاده از حسینیه ارشاد اما با اعتراض گسترده شهروندان تهرانی و لابد اصلاح طلب صف کشیده جلوی حسینیه ارشاد توام شد. کوچک زاده که به تازگی در سوگ پدر نشسته است مجبور شد حسینیه ارشاد را ترک کند چون منتقدانش حتی تاب حضورش را هم نمی آوردند.

دو روز بعد و پس از اعلام پیروزی اصلاح طلبان در پایتخت، شبکه های اجتماعی تحت کنترل آنان پر شد از تصاویر و کارتون های تمسخر آمیز از غلامعلی حدادعادل سرلیست ائتلاف اصولگرایان و فهرست بازنده انتخابات.

پاسخ اصولگرایان به این تخریب ها اما جالب توجه بود. احمد توکلی خطاب به مردم تهران سپاسنامه نوشت، علیرضا زاکانی در نامه ای تصریح کرد: "نتیجه رقابت انتخاباتی را ماحصل تضارب آرا و خرد جمعی شهروندان تهرانی می‌دانیم و در مقابل آن خاضع هستیم و از گردش مسؤولیت‌ها استقبال می‌کنیم.

حدادعادل نیز از اینکه شخصیت خانوادگی او دستاویز تمسخرهای پسا انتخاباتی قرار نگرفته از مردم تشکر کرد. راستی بهتر نیست حالا که اصلاح طلبان حداقل در تهران به مراد دلشان رسیده اند و هر 30 کرسی نمایندگی مجلس را از آن خود کرده اند کمی هم به فکر رعایت اخلاق پیروزی در انتخابات باشند و اگر در رعایت ادب شکست روزگاری سرافکنده شدند حالا در رعایت ادب پیروزی کارنامه ای بهتر از پیش از خود به یادگار بگذارند؟ یادمان نرود که نه تمام کشور تهران است و نه همه کرسی های پارلمان متعلق به وکلای تهران. هنوز تقسیم قدرت در مجلس انجام نشده و هنوز غافلگیری های فراوانی در انتظار مجلس دهم است. به نظر می رسد کمی زود است که اصلاح طلبان را باد پیروزی بردارد و به فکر انتقام از حریف بیفتند. وانگهی انصافاً بد نیست کمی هم ادب حدادعادل را الگوی سیاسیون خود قرار دهند و ممنون این مرد ادب و سیاست باشند که چنان متواضعانه در برابر آن همه توهین و تخریب تنها لبخند زد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...