نسخه چاپی

بهبود خشكی پوست با تغییر در رژیم غذایی

حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید تا دچار كم آبی نشوید.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، امام صادق علیه السلام : هر كه از ترس تنگدستى ازدواج نكند، همانا به خداوند سوء ظن دارد.

پوست خشکی دارم با رعایت چه رژیم غذایی می توانم به بهبود خشکی پوستم کمک کنم؟

توصیه های غذایی برای بهبود خشکی پوست:

- در رژیم غذایی خود به میزان کافی از انواع سبزیجات، میوه، غلات، دانه های خوراکی و آجیل مصرف کنید. پروتئین را از منابع گیاهی تامین کنید. بیشتر غذاهای خام و تازه بخورید.

- سیر ، پیاز و تخم مرغ بخورید ، زیرا گوگرد موجود در آنها باعث حفظ لطافت و جوانی پوست می شود.

- مقدار زیادی سبزیجات زرد و نارنجی رنگ مثل هویج و کدو حلوایی مصرف کنید. این سبزیجات بتاکاروتن زیادی دارند که بعنوان یک آنتی اکسیدان نقش مهمی در حفظ سلامتی پوست در برابر رادیکال های آزاد دارد.



- طالبی، هویج و زردآلو مواد غذایی مفیدی برای پوست خشک هستند، زیرا غنی از ویتامین های A و C هستند که هر دو برای پوست لازم هستند. می توانید آنها را بطور تازه یا آبمیوه طبیعی آنها را مصرف کنید.



غذاهای غنی از پانتوتنیک اسید یا ویتامین B5 را مصرف کنید ، منابع ویتامین B5 برای ساخت چربی های لازم برای پوست لازم هستند.



- حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید تا دچار کم آبی نشوید.



- غذاهای سرخ شده، چربی حیوانی و روغن جامد مصرف نکنید. از روغن های مایع گیاهی برای سرخ کردن استفاده نکنید، مگر روغن مخصوص سرخ کردنی را، زیرا حرارت باعث تولید رادیکال های آزاد در روغن مایع می شود که به پوست آسیب می زند.



- نوشابه، چیپس، شکلات و تنقلات بی ارزش را مصرف نکنید.



- قهوه نخورید، زیرا با افزایش دفع ادرار باعث از دست رفتن مایعات و املاح ضروری مورد نیاز سلول های پوستی می شوند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...