نسخه چاپی

وقتی گریه به دیكتاتور امان نداد

رئيس‌جمهور سابق يمن پس از اعطاي قدرت به معاونش، براي نخستين ‌بار و در حالي كه به شدت اشك مي‌ريخت در تلويزيون ظاهر شد.

به گزارش ايسنا، به نقل از سايت اينترنتي "سبأ نت"، در پي برگزاري انتخابات زودهنگام رياست‌جمهوري يمن و انتخاب عبد ربه منصور هادي به عنوان رئيس‌جمهور دوره انتقالي يمن كه دو سال طول خواهد كشيد، شبكه "اليمن اليوم" اولين اظهارات تلويزيوني علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهور سابق اين كشور را در حالي كه به شدت مي‌گريست، پخش كرد.

در اين اظهارات علي عبدالله صالح در حالي كه بغض كرده بود و به سختي حرف مي‌زد، به بازگشت خود از اتيوپي براي انتخابات عبد ربه منصور هادي به عنوان رئيس‌جمهور و فرمانده عالي نيروهاي مسلح يمن اشاره كرد و گفت: آنچه اتفاق افتاده در چارچوب انتقال مسالمت‌آميز قدرت و در حيطه طرح پيشنهادي برادرانمان در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (فارس) براي خروج يمن از بحران سياسي است. اين همان چيزي است كه ما خيلي پيشتر از طريق دعوت گروه‌هاي سياسي براي مشاركت در قدرت، برگزاري انتخابات زودهنگام رياست‌جمهوري و عدم تقليد كوركورانه از حوادث برخي كشورهاي منطقه آن را مطرح كرده بوديم، اما متاسفانه هيچ پاسخي نشنيديم.

وي بر حمايت خود از فرماندهان سياسي جديد از جمله عبد ربه منصور هادي در راستاي بازسازي يمن تاكيد كرد و از ملت يمن خواست تا با همه توان خود از رئيس‌جمهور جديد كشور با هدف حفظ امنيت و ثبات يمن حمايت كنند.

صالح در اين‌ باره گفت: در حال حاضر تنها يك رهبر وجود دارد و او رئيس‌جمهور منتخب است، ديگر چند شمشير وجود ندارد بلكه يك شمشير در غلافي واحد است و شمشيرهاي جديد توسط ملت آگاه و بيدار يمن كه چون صخره‌اي سخت و استوارند، نابود خواهد شد.

رئيس‌جمهور سابق يمن همچنين از تمامي گروه‌هاي داخلي و گروه‌هاي سياسي خواست كه براي عبور از بحران يمن و پيامدهاي آن، گشودن صفحه‌اي جديد در تاريخ كشور و برقراري ثبات و امنيت و حفظ كشور تلاش كنند.

قرار است، علي عبدالله صالح روز دوشنبه هفته جاري در مراسم انتصاب عبد ربه منصور هادي به عنوان رئيس‌جمهور جديد يمن شركت كند.

علي عبدالله صالح در 23 ماه نوامبر، پس از 33 سال حكومت، پس از وقوع انقلاب مسالمت‌آميز از قدرت كناره‌گيري كرد.

از سوي ديگر، القاعده در شبه‌ جزيره عرب نيز مسئوليت انفجار در كاخ رياست‌جمهوري يمن را كه در پي آن دست‌كم 26 تن كشته و دهها تن ديگر زخمي شدند، به عهده گرفت.

يكي از منابع القاعده در اين خصوص گفت: القاعده مسئوليت انفجار خودروي بمب‌گذاري شده شهر المكلا، واقع جنوب يمن را به عهده گرفته و اعلام كرده است كه اين اقدام پاسخي به جنايات گارد رياست‌جمهوري يمن بوده است.

۱۳۹۰/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...