نسخه چاپی

پیونگ یانگ: باید آماده استفاده از تسلیحات هسته‌ای در هر زمانی باشیم

عکس خبري -پيونگ يانگ: بايد آماده استفاده از تسليحات هسته‌اي در هر زماني باشيم

رهبر كره شمالی گفت این كشور باید آماده استفاده از تسلیحات هسته‌ای در هر زمانی باشد و هیچ تحریمی برای این كشور كارساز نیست چرا كه نیم قرن توسط آمریكا تحریم شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی گفت این کشور باید آماده باشد در هر زمانی از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند.

به نوشته گاردین، کیم گفت شرایط کره شمالی آنقدر ناامن و خطرناک شده است که باید گزینه حمله پیشگیرانه را آماده داشته باشند.

وی افزود «دشمنان کره شمالی به طور خاص آمریکا، تهدیدی علیه بقای کره شمالی هستند و در زمانی که آمریکا درباره جنگ و تخریب در دیگر کشورها حرف می‌زند تنها راهی که ما می‌توانیم از تمامیت ارضی خود دفاع کنیم، تقویت قابلیت هسته‌ای ما است.»

رهبر کره شمالی درادامه خاطر نشان کرد «ما باید همیشه آماده شلیک کلاهک‌های هسته‌ای خود در هر زمان لازم، باشیم و هیچ تحریمی هیچ وقت برای ما کارساز نیست چون ما همواره در شرایط تحریم آمریکا برای بیش از نیم قرن بودیم. در آینده کشوری خواهیم ساخت که قدرتمند و متکی به توسعه خود است.»

پس از آن که کره شمالی ظرف یک ماه یک آزمایش هیدروژنی انجام داده و سپس یک موشک ماهواره‌بر به فضا پرتاب کرد، اعضای شورای امنیت سازمان ملل، از جمله چین و روسیه، روز چهارشنبه به اتفاق آرا قطعنامه تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی را تصویب کردند.

این قطعنامه که به ابتکار آمریکا و چین تهیه شده، ضمن گسترش تحریم‌ها علیه کره شمالی، خواستار انجام بازرسی از تمامی محموله‌‌های رد و بدل شده با این کشور آسیایی است.

کره شمالی ساعاتی بعد از تصویب قطعنامه تحریمی شورای امنیت اقدام به پرتاب چندین موشک کوتاه‌برد به داخل آب‌های بخش شرقی شبه جزیره کره کرد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...