نسخه چاپی

اختصاصی نما

خدمتگزاری پایدار و سختكوش برای انقلاب

عکس خبري -خدمتگزاري پايدار و سختکوش براي انقلاب

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی درگذشت این روحانی مبارز و خدوم نكات قابل ملاحظه‌ای دارد؛ معظم‌له ایشان را «برادری همدل و همزبان» برای خود و «مریدی صَدیق برای امام راحل و خدمتگزاری پایدار و سختكوش برای انقلاب» خواندند

آيت الله عباس واعظ طبسي، نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي و توليت آستان قدس رضوي پس از مدت‌ها بيماري، روز جمعه در بيمارستان امام رضاي مشهد درگذشت. وي که از سال ۱۳۵۷ با حکم حضرت امام خميني(ره) اين مسئوليت را برعهده گرفته بود، از چهره‌هاي مبارزي بود که از دهه ۱۳۳۰ وارد عرصه مبارزه با رژيم ستمشاهي در مشهد شده بود. نام واعظ همواره در کنار ديگر بزرگاني، چون آيت‌الله‌العظمی خامنه‌اي و شهيد بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمي‌نژاد در صدر روحانيون انقلابي مشهد شنيده مي‌شد.
وي بارها در طول مبارزه دستگير و ممنوع‌المنبر شد و پس از قيام پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ دستگير و روانه زندان قزل‌قلعه تهران شد. وي جزء حلقه روحانيوني بود که خط اصلي مبارزه با رژيم پهلوي را مبتني بر رهبري حضرت امام خميني(ره) هدايت مي‌کرد و اين ايستادگي بر خط امام را تا آخرين روز درگذشتش با حمايت از خط ولايت و رهبري تداوم بخشيد و اين در حالي بود که در طول عمر خود از گزند بدگويان و دشمنان انقلاب اسلامي در امان نماند و تهمت‌ها و توهين‌هاي فراواني براي تخريب چهره آن مرحوم از سوی رسانه‌هاي مخرب انتشار مي‌يافت.
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي درگذشت این روحانی مبارز و خدوم نکات قابل ملاحظه‌اي دارد؛ معظم‌له ايشان را «برادري همدل و همزبان» براي خود و «مريدي صَديق براي امام راحل و خدمتگزاري پايدار و سختکوش براي انقلاب» خواندند که «پس از انقلاب، اعتماد امام بزرگوار به ايشان منشأ کسب افتخار توليت و خدمت به آستان مبارک رضوي عليه آلاف التحيه و السلام شد و خدمات بي‌سابقه به اين آستان مقدس با همت و عزم راسخ ايشان شکل گرفت.»
انتخاب جانشين ايشان نيز با توجه به اهميت آن جايگاه از مسائل مهمي است که مباحث و شايعات مختلفي را در محافل سياسي به راه انداخته است که بايد به آن کم‌توجه بود و منتظر ماند تا رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از مشورت و بررسي لازم، فردي را که از بيشترين صلاحيت براي مديريت توليت مقدس رضوي برخوردارند، برگزينند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...