نسخه چاپی

حسن لاسجردی در گفتگو با نما:

ظاهر سازی آلمان ها در مخالفت با تروریست خواندن حزب الله/ پشت‌پرده تروریستی خواندن حزب‌الله توسط عربستان

عکس خبري -پشت‌پرده تروريستي خواندن حزب‌الله توسط عربستان

كارشناس امور بین الملل با اشاره به مخالفت آلمان در گنجاندن حزب الله در لیست تروریستی گفت: نقش عربستان درچند سال گذشته درحمایت از تروریست و بی ثبات كردن منطقه باعث شده است تا كشورهای اروپایی حداقل به دلیل ظاهرسازی با فشار به عربستان فضای مسالمت آمیزتری ایجاد كنند.

حسن لاسجردی کارشناس امور بین الملل در گفت وگو با سایت خبری نما با بیان اینکه عربستان در چند سال اخیر با حمایت از تروریست نقش مخربی در منطقه داشته است، اظهار داشت: آلمانی ها در بالانس وتقسیم قدرت با برخی کشورهای غیرعربی منطقه مثل روسیه روابط بهتری نسبت به کشورهای عربی دارند درنتیجه برای حفظ ظاهر هم که شده با فشار به عربستان مواضع انسانی را بیشتر رعایت می کنند.
وی ادامه داد: وقتی صحبت از رقابت بین آمریکا واروپا است اصولا مواضع کشورهای اروپا، مقداری ضدآمریکایی است تا بالانس قدرت را درمنطقه آتلانتیک وفراآتلانتیک بین نیروهای خود و منطقه ای تقسیم کنند.
این کارشناس امور بین الملل افزود: آنچه که برای کشورهای عضو اتحادیه عرب بخصوص عربستان مهم است تضادهای ایدئولوژیک ،مذهبی و قومیتی است اما به نظر می رسد در چندسال اخیر معیار وملاک قضاوت کشورهای اروپایی برای ظاهرسازی هم که شده به مبحث صلح برمی گردد.
این فعال سیاسی با یادآوری اقدامات اخیرعربستان درخصوص تروریست خواندن حزب الله و تغییرفیلم پخش شده از فعالیت های محور مقاومت اظهار داشت: درمجموع عربستان با توجه به نگاه ایدئولوژیک خود در خصوص تضادهای مذهبی در منطقه با هرنوع نیرویی که بتواند اندیشه های نیروی مقابلش را تقویت و جذب کند مخالف است.
لاسجردی با تاکید براینکه حزب الله دارای اندیشه شیعی و یک گروه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است تصریح کرد: عربستان از روی ترس از حزب الله این محور مقاومت را تروریست خوانده است.
وی در رابطه با یکی دیگر از دلایل مخالفت آلمان با موضع عربستان درقبال حزب الله تشریح کرد: موضع عربستان برخلاف حقیقت وقوانین های موجود است و این برای جوامع بین المللی کاملا روشن است

۱۳۹۴/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...