نسخه چاپی

اختصاصی نما

مجلس دهم؛ متفاوت ترین مجلس پس از انقلاب

در شرایطی كه مجلس دهم در هفتم خرداد تشكیل می‌شود و تا آن زمان فرصتی در حدود ۸۲ روز باقی مانده است، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی تلاش‌هایی را آغاز كرده‌اند كه می‌تواند از تبدیل این مجلس به مجلس ریل‌گذار و پیش‌برنده انقلاب اسلامی جلوگیری كند.

ترکیب مجلس دهم که در آینده‌ای نزدیک کامل می‌شود، به گونه‌ای است که هیچ‌کدام از جریان‌های سیاسی مطرح کشور دارای اکثریت قاطع در آن نیستند. بر اساس این به نظر می‌رسد، این مجلس یکی از متفاوت‌ترین مجالس جمهوری اسلامی باشد که اگر بر محور عقلانیت و کارآمدی جلو برود، می‌تواند آینده درخشانی را برای کشور رقم بزند. در شرایطی که مجلس دهم در هفتم خرداد تشکیل می‌شود و تا آن زمان فرصتی در حدود ۸۲ روز باقی مانده است، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی تلاش‌هایی را آغاز کرده‌اند که می‌تواند از تبدیل این مجلس به مجلس ریل‌گذار و پیش‌برنده انقلاب اسلامی جلوگیری کند.
عمده‌ترین آسیب‌های احتمالی عبارت است از:
۱- درگیر شدن با ساختارهای قانونی: برخی از جریان‌های سیاسی که سابقه مطلوبی از همراهی با ساختارهای قانونی نظام ندارند، درصددند تا این مجلس را مانند مجلس ششم وارد فضاهای حاشیه‌ای غیرمرتبط کنند و درگیر شدن با ساختارهای قانونی نظام را در دستور کار قرار دهند.
۲- به چالش کشیدن ارزش‌ها: ارزش‌های فرهنگی هر جامعه‌ای ضمن اینکه سبب قوام و پویایی آن جامعه است، به منزله سدی مستحکم در مقابله با تهدیدات عمل می‌کند. در ۳۷ سال گذشته بخشی از مقابله دشمن با انقلاب از نوع تخریب فرهنگی بوده است که حضرت آقا با تعابیری، چون شبیخون فرهنگی، استعمار فرانو و... از آن یاد کرده‌اند. در روزهای اخیر از زبان یکی از راه‌یافته‌های مجلس دهم سخنانی علیه حجاب شنیده شد که جامعه انقلابی را نگران کرده است.
۳- ایستادگی در مقابل شعارهای انقلاب: از مهم‌ترین راهبردهای انقلاب اسلامی، ایستادگی در مقابل مستکبران، حمایت از کشورها و ملت‌های مظلوم و حفظ استقلال کشور است. در روزهای گذشته روندهایی برای به چالش کشیدن این راهبردها در مجلس دهم شنیده شده است.
امید است نمایندگان مجلس که دغدغه‌‌مند و انقلابی هستند، در نظر داشته باشند که به فرموده حضرت امام(ره) مجلس عصاره فضایل ملت است؛ از این رو باید از شأن نمایندگی خود حراست کنند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...