نسخه چاپی

رشد آمار پروازی در سال 94

وزارت راه و شهرسازی آمار پروازها در 11 ماهه ابتدایی سال 1394 را اعلام كرده كه براساس آن تعداد پروازها در این سال پنج درصد و تعداد مسافران جابه‌جا شده چهار درصد افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: وزارت راه و شهرسازی آمار پروازها در 11 ماهه ابتدایی سال 1394 را اعلام کرده که براساس آن تعداد پروازها در این سال پنج درصد و تعداد مسافران جابه‌جا شده چهار درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش در طول 11 ماه ابتدایی امسال در فرودگاه‌های ایران 44 میلیون و 925 هزار و 186 مسافر از طریق بیش از 368 هزار پرواز داخلی و خارجی جابه‌جا شده‌اند که این رقم نشان از آن دارد که در حوزه پروازها پنج درصد و در تعداد مسافران جابه‌جا شده چهار درصد افزایش داشته‌ایم.

براساس تفکیک انجام گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی در 48 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها 41 میلیون و 59 هزار و 71 مسافر با 334 پرواز جابه‌جا شده‌اند که این رقم در قیاس با سال گذشته افزایش حدود 1.5 میلیون نفری مسافران و پنج درصدی پروازها را نشان می‌دهد.

همچنین در پنج فرودگاه کیش، عسلویه، چابهار، قشم و ماهشهر نیز که تحت حاکمیت شرکت فرودگاه‌ها نبوده و از طریق سازمان مناطق آزاد مدیریت می‌شوند رشد سه درصدی پروازها و رشد پنج درصدی تعداد مسافران ثبت شده است.

همچنین وزارت راه و شهرسازی آمار مسافرت‌ها در ماه‌های مختلف سال را نیز از یکدیگر تفکیک کرده است که براساس آن ماه شهریور چه از نظر تعداد مسافر و چه از نظر تعداد پرواز در صدر قرار دارد. پس از آن نیز مرداد‌ماه، مهرماه‌ و بهمن‌ماه بیشترین حجم از مسافرت را به خود اختصاص داده است.

همچنین آمار نشان می‌دهد که تعداد مسافرت‌ها سه ماه پاییز و ایام مصادف با ماه رمضان به طور قابل توجهی کاهش داشته است.

۱۳۹۴/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...