نسخه چاپی

عسگراولادی در گفتگو با نما:

بانك‌های اروپایی از ترس آمریكا با ایران همكاری نمی‌كنند

عکس خبري - بانک‌هاي اروپايي از ترس آمريکا با ايران همکاري نمي‌کنند

رییس اتاق بازرگان ایران و روسیه با بیان اینكه تنها برخی از بانكها و موسسات دولتی به سوئیفت متصل هستند گفت: بانك‌های اروپایی از ترس جریمه شدن از بانكهای آمریكایی با ایران همكاری نمی‌كنند.

اسدالله عسگراولادی عضو اتاق بازرگانی در گفت وگو با سایت خبری نما با بیان اینکه اتصال به سوئیفت به طور محدود برای برخی بانکهای دولتی برقرار است اظهار داشت:در عین حال برخی از بانک‌های بزرگ اروپایی به دلیل احتیاط درگرفتن تضمین لازم از بانکهای ایرانی و ترس ازجریمه شدن از بانکهای آمریکایی است.
وي با اشاره به اینکه واردات کالاهای آماده به ضرر اقتصاد کشور است خاطرنشان کرد: آمدن هیئت های کشورهای مختلف مانند هیئت ترکیه به ایران برای فروش کالاهای خود ضربه های سنگینی به صنایع نساجی خواهد زد و در این زمینه باید بیشتر مراقب بود.
وی درخصوص تفاوت مبادلات تجاری در پسابرجام با دوران قبل از اجرای برجام تصریح کرد: درحال حاضرمبادلات تجاری با زیاد شدن روابط بین المللی و آمدن هیئت های کشورهای مختلف افزایش پیدا کرده اما تاکنون روابط بانکی شفافیت زیادی پیدا نکرده است.
عضو اتاق بازرگانی درباره تاثیرات برجام براقتصاد تشریح کرد: باوجود آنکه برجام در برخی زمینه های محدود توفیق داشته است اما درزمینه اقتصاد به صادرات به شدت ضربه زده است.
عسگراولادی درپایان با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای پایین آوردن نرخ ارز گفت: این کار بسیار دشوار است و درعین حال با پایین آمدن نرخ ارز پدیده قاچاق افزایش پیدا خواهد كرد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...