نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در گفتگو با نما:

الگوی مدیریتی آیت الله طبسی باید ترویج داده شود / ضایعه فقدان ایشان جبران‌ناپذیر است

عکس خبري - الگوي مديريتي آيت الله طبسي بايد ترويج داده شود / ضايعه فقدان ايشان جبران‌ناپذير است

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینكه آیت الله واعظ طبسی چهره ای برجسته ونورانی بر مدیریت اسلامی داشتند گفت: این بزرگوارعالمی مجاهد و دارای شخصیتی بسیارارزنده و انقلابی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی استاد حوزه‎های علمیه در گفت‎وگو با سایت خبری نما با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله واعظ طبسی درجهات مختلف دارای شخصیتی جامع و برجسته بودند اظهار داشت: متاسفانه ما عالمی مجاهد و شخصیتی بسیار ارزنده و انقلابی را ازدست دادیم.
وی ضمن تاکید بر اینکه آیت الله طبسی خود یک چهره برجسته علمی بودند خاطرنشان کرد: ایشان سالها در حوزه علمیه مشهد سطح عالیه را تدریس فرمودند وقبل از انقلاب نیز کرسی تدریس در اختیار این بزرگوار بود وشاگردان خوب ،بصیر وفهیمی راتربیت کردند.
ادیب یزدی یکی دیگر از ویژگی‎های شخصیتی آیت الله طبسی را همت والای ایشان عنوان و تشریح کرد: این عالم مجاهد اراده ای بسیار جدی در مسائل مربوط به انقلاب داشتند و هر زمان که اراداه به انجام کاری می کردند هیچ قاعده‎ای نمی توانست جلوی ایشان را بگیرد .
این استاد حوزه های علمیه، مدیریت به روز آیت الله طبسی را یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی ایشان دانست و گفت: آشنایی هوشمندانه ایشان با مفهوم پیشرفت در عصر حاضر سبب شده بود همه عناوین پیشرفت را در مدیریت نوین خود به کار گیرند لذا در آستان قدس رضوی پیشرفت های شگرفی داشتیم.
وی با تاکید براینکه آیت الله واعظ طبسی عنایت ویژه ای به علما و طلاب داشتند اظهار داشت: ایشان ارتباط تنگاتنگی با علما و طلاب داشتند واین یکی از برجسته ترین ویژگی‎های شخصیتی ایشان بود.
ادیب یزدی با بیان اینکه پشت و پناه برخی علما که گاه مورد بی مهری بعضی از جریانها واقع می‎شدند، مرحوم ایت الله واعظ طبسی بود گفت: به قول بچه تهرانی ها مشتی گری از ویژگیهای بازر آیت الله طبسی بود چراکه با آغوشی باز و چشمی بصیر، دلسوز همه علما و طلاب بودند و بدون اینکه کسی متوجه شود، بزرگترین عنایات را به طلاب و علمای گرفتار داشتند.
وی با اشاره به اینکه آیت الله واعظ طبسی از جهت فضل و فضیلت زحمات بسیاری کشیده بودند خاطرنشان کرد: حوزه علمیه مشهد و علمای مقیم مشهد پدری دلسوز ، مهربان و غمخوار را از دست دادند و رحلت ایشان فاجعه ای برای اسلام بود کسی نمی تواند خلا وجود ایشان را پر کند.
وی با اشاره به اینکه آیت الله واعظ طبسی سنگر بسیار جدی مرقد مطهرحضرت موسی ابن الرضا (ع) را پاسبانی و پاسداری و تولیت کردند اظهار داشت: این بزرگوار به گونه ای رفتار می کردند که حتی الامکان به نظر امام معصوم (ع) نزدیک تر باشند لذا برای ایشان خیلی سخت بود که کسی را از آستان خود برانند و کسی را رد کنند.
وی در خصوص مواضع انقلابی آیت الله واعظ طبسی مخصوصاً در فتنه 88 گفت:درعین اینکه ایشان همواره خود را درهیچ جریانی محدود نمی کردند وسعی داشتند منادی وحدت،برادری ،مردانگی ،گذشت وبزرگواری باشند ولی در قضیه فتنه88 و 78 موضع بسیار جدی،جانانه وصریحی در راستای دفاع از ولایت فقیه ونظام جمهوری اسلامی داشتند.
ادیب یزدی با بیان اینکه یکی از افتخارات آیت الله واعظ طبسی 37 سال نوکری بی ادعا برای حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بود گفت: امیدواریم خداوند ایشان را با مولایش امام رضا(ع) محشور کند و ان شاالله که در فردای قیامت دست ما راهم بگیرند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...