نسخه چاپی

اختصاصی نما

سوء استفاده رسانه های بیگانه از یك مفسد اقتصادی

عکس خبري -سوء استفاده رسانه هاي بيگانه از يك مفسد اقتصادي

رسانه‌های غربی در تلاشند این پیام را انتقال دهند كه هرگونه كمك به دولت ایران در دوران تحریم، عاقبت خوشی نخواهد داشت. البته عجیب‌تر ربط دادن محاكمه این مفسد اقتصادی به تغییر دولت در ایران است.

«اعدام» حکم اولیه بابک زنجانی؛ حکمی که نه‌تنها تیتر یک رسانه‌های ایران شد و بر صفحه اول روزنامه‌های ۱۷ اسفند نقش بست، بلکه در رسانه‌های جهان نیز بازتابی گسترده یافت؛ بازتابی همراه با شیطنت. بی‌بی‌سی انگلیسی با اشاره به حکم زنجانی، می‌نویسد: «او فردی است که به دلیل دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت ایران در زمان تحریم‌ها در فهرست سیاه آمریکا و اتحادیه اروپا قرار داشته است. زنجانی از سال ۲۰۱۰ از جانب دولت ایران میلیون‌ها بشکه نفت را در بازارهای بین‌المللی به فروش رساند.» «سی‌بی‌اس نیوز» آمریکا نیز می‌نویسد: «بر اساس گزارش‌ها، بابک زنجانی در خرید تجهیزات حساس برای برنامه هسته‌ای ایران، به دولت ایران در این زمینه کمک‌های زیادی کرده است؛ نوشته‌هایی که به وضوح نشان می‌دهد، رسانه‌های غربی در تلاشند این پیام را انتقال دهند که هرگونه کمک به دولت ایران در دوران تحریم، عاقبت خوشی نخواهد داشت. البته عجیب‌تر ربط دادن محاکمه این مفسد اقتصادی به تغییر دولت در ایران است.
«بلومبرگ» در این‌باره می‌نویسد: محکومیت زنجانی نشانه‌ای از تنش قدرت بین احمدی‌نژاد و روحانی است و چون دولت یازدهم می‌خواهد به ایرانیان و همچنین خارجی‌ها نشان دهد که در مبارزه با فساد جدی است، این حکم را برای بابک زنجانی صادر کرده است. پایگاه «ان‌پی‌آر» نیز حکم بابک زنجانی را به گردش دولت‌ها در ایران نسبت داده است. خطی که «یاهو نیوز» هم پی می‌گیرد و با استناد به اظهارات وزیر نفت که تأکید کرده بود ما با افراد فاسدی که می‌خواهند خون ملت را بمکند، مقابله می‌کنیم، نتیجه می‌گیرد که حکم زنجانی نتیجه روی کار آمدن دولت یازدهم است. البته این وارونه‌انگاری در حالی صورت می‌گیرد که قوه قضائیه در جمهوری اسلامی قوه‌ای مستقل است که عزمی جدی برای مبارزه با فساد دارد و تغییر دولت‌ها یا نام متهمان برایش تفاوتی ندارد، خواه مفسد مهدی هاشمی باشد، خواه محمدرضا رحیمی یا بابک زنجانی؛ عزمی که بی‌تردید در آینده با محاکمه مفسدان پرونده کرسنت نیز تبلور خواهد یافت.

۱۳۹۴/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...