نسخه چاپی

تحلیل حسن عباسی از علت فساد اقتصادی در ایران

رئیس اندیشكده یقین با بیان اینكه نظام اقتصادی كشور باید اصلاح شود، گفت: تا این اصلاحات انجام نشود، در كشور نیز اقتصاد مقاومتی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن عباسی عصر امروز در جمع خبرنگاران در زنجان با بیان اینکه افسران جنگ نرم جوانانی هستند که صحنه‌گردان اصلی مقابله با جنگ نرم محسوب می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر قدرت نرم به عنوان قدرت اصلی در ساختار نظام‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برخلاف قدرت سخت که نیروهای نظامی و صنعت و فرهنگ یک کشور هستند، در حوزه قدرت نرم که در رده نخست ساختار یک کشور است، بدنه اصلی را افراد یک جامعه تشکیل می‌دهند.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه ابراز کرد: رهبر انقلاب در تقسیم‌بندی که در این حوزه داشتند استادان دانشگاه را فرماندهان جبهه جنگ نرم و جوانان را افسران اصلی جنگ نرم نامیده‌اند.

عباسی با بیان اینکه جوانی که افسر جنگ نرم است باید بصیرت داشته باشد، اضافه کرد: افسران جنگ نرم باید بدانند که چگونه مسئله تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها توسط دشمن صورت می‌گیرد، چون در ساز و کارهای قدرت نرم آن گونه که پنتاگون نوشته، مسئله تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها مطرح شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کسانی که افسران جنگ نرم نامیده می‌شوند، باید بتوانند قلب و ذهن خود را در تسخیر داشته باشند، بیان کرد: این افراد باید در ابتدا خود را تطهیر و سپس بتوانند در زمینه جنگ نرم به مقابله با دشمن بپردازند که باید به این مسائل توجه ویژه شود.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه آگاهی ویژگی مهمی در یک افسر جوان جنگ نرم است، عنوان کرد: دانشجویان زمانی که در ذهن و قلب مردم نفوذ کرده و آن را تسخیر کردند نیز می‌توانند به قلب و ذهن دشمن نیز نفوذ کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که در این حوزه برای دانشجویان مهم است، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مسئله بصیرت است که نکته بسیار مهم و کلیدی است.

رئیس اندیشکده یقین همچنین اظهار کرد: ویژگی بصیرت درک تاریخ است یعنی اینکه اتفاقات و وقایعی که در سال‌های گذشته برای یک ملت رخ داده است، ممکن است دوباره آن اتفاق توسط دشمن صورت بگیرد و همیشه گفته شده ملت‌هایی که ذهن تاریخی ضعیفی دارند مورد هجمه بیشتری قرار گرفته‌اند.

عباسی ادامه داد: یک جوان و یک دانشجو افسر جنگ نرم باید ذهن تاریخی خوبی داشته باشد تا بتواند توطئه‌های دشمنان را هرچه بهتر خنثی کند.

وی با بیان اینکه زندگی یک افسر جنگ نرم زندگی آدم انقلابی است، گفت: یک فرد انقلابی با ریخت و پاش‌ها و طمع در زندگی نمی‌کند یعنی افسران جنگ نرم با توجه به اینکه با ذهن دیگران کار دارند، اگر بخواهد خود را در ذهن و قلب دیگران به جای خدا جای دهد، کارکرد آن مقابله شیطانی می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: بیشترین و مهم‌ترین کاری که یک افسر جوان جنگ نرم باید انجام دهد، داشتن تقوای بالاست تا بتواند در ذهن و قلب افراد جامعه در راستای روشنگری نفوذ کند.

عباسی با اشاره به اینکه در این بخش امکان خطا و فساد بسیار بالاست، اضافه کرد: کسانی که فکر دیگران را فاسد می‌کنند در آن دنیا با صورت به جهنم خواهند رفت و این افراد باید در ابتدا جلوی فاسد شدن خود را بگیرند تا تفکر دیگران نیز آلوده نشود.

وی با بیان اینکه بر اساس تقسیم کاری که رهبری در سال 1390 در جمع خبرگان برای حوزه جنگ نرم تبیین کرده‌اند، اضافه کرد: وظیفه حوزه‌ها در این بخش تولید محتوا و وظیفه دانشگاهیان نیز اطلاع رسانی به مردم در این بخش است.

عباسی اظهار کرد: ساختار زدودن فساد در کشور ما دارای اشکالات بسیاری است که این اشکالات در سیستم اقتصادی و مالی کشور باعث به وجود آمدن اختلاس‌های بزرگی مانند اختلاس 3 هزار میلیاردی و اختلاس اخیر نفتی است.

وی با بیان اینکه نظام اقتصادی کشور باید اصلاح شود، ابراز کرد: تا این اصلاحات انجام نشود، در کشور نیز اقتصاد مقاومتی صورت نمی‌گیرد و همچنین تا مبانی نظری در سیستم‌های اقتصادی کشور اصلاح نشود، کسانی می‌شوند که این سیستم اقتصادی را دور می‌زنند که قوه قضاییه باید با آنها برخورد کند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه فسادهای اقتصادی اجتماعی و حتی فرهنگی منوط به ساختار اقتصادی یک کشور است، بیان کرد: رسانه‌ها در سال‌های آینده به سمت متحول شدن خواهد رفت و تبدیل به یک پدیده دیگری خواهد شد که براساس پیش‌بینی‌ها تحولات در نظام رسانه‌ها سال‌های آینده در ایران نیز رخ خواهد داد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...