نسخه چاپی

تأثیر سیگارهای الكترونیكی در ناباروری

دانشمندان درباره استفاده از سیگارهای الكترونیكی و تاثیر آن بر ناباروری سیگاری ها هشدار دادند.

به گزارش نما به نقل از العالم، کارشناسان توصیه می کنند که سیگاری ها دخانیات را برای همیشه ترک کنند؛ زیرا سیگارهای الکترونیکی نیز باعث ابتلای فرد سیگاری به دردهای بی درمان می شود.
روسیا الیوم گزارش کرد: گروهی کارشناسی از دانشگاه هنگ کنگ در آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که استعمال مداوم سیگارهای الکترونیکی باعث ناباروری می شود، زیرا این گونه سیگارها هم نیکوتین وهم مواد شیمیائی فراوان دیگری را نیز وارد بدن فرد سیگاری می کند و هوای آلوده هر چقدرهم آلوده باشد، به خطرناکی مواد شیمیائی سیگارهای الکترونیکی نخواهد بود.
دانشمندان 13 ماده را که در ساخت سیگارهای الکترونیکی به کار می رود، بررسی کرده اند و پی بردند که این موادهنگام گرم شدن گازهای شیمیائی خطرناکی همچون هیدروکربونات و فُرمالدهید از خود منتشر می کنند و مواد غیرقابل اشتعال نیز در این سیگارها یافته شده است.
دانشمندان همچنین مواد سرطان زا نیز در سیگارهای الکترونیکی یافته اند که این مواد باعث رشد بسیار سریع سلول های سرطانی می شود.
کارشناسان معتقدند که سیگارهای الکترونیکی و معمولی به یک اندازه فرد سیگاری را به انواع بیماری ها مبتلا می کند و بر لزوم جلوگیری از استعمال دخانیات در اماکن عمومی تأکید می کنند.
حدود 16 کشور در جهان استفاده از سیگارهای الکترونیکی را کاملاً ممنوع کرده اند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...