نسخه چاپی

از پدیده امیرآبادی تا كنترات مشهد

با محبوب‌ترین شخصیت‌های اصولگرای مجلس دهم آشنا شوید

بررسی آخرین نتایج انتخابات، آن چه كه از آمار نهایی انتخابات و نامزدهایی كه به صورت قطعی جواز ورود به بهارستان را كسب كرده‌اند یا به دور دوم رسید‌ه‌اند نشان از آن دارد كه در مقابل ۸۸ اصلاح طلب، ۱۲۷ اصولگرا به مجلس راه یافته‌اند.

به گزارش نما نتایج دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد بالغ بر 50 درصد کرسی‌های نمایندگی مجلس از آن اصولگرایان شده است. با بررسی آخرین نتایج انتخابات، آن چه که از آمار نهایی انتخابات و نامزدهایی که به صورت قطعی جواز ورود به بهارستان را کسب کرده‌اند یا به دور دوم رسید‌ه‌اند نشان از آن دارد که در مقابل 88 اصلاح طلب پیروز انتخابات در سراسر کشور 127 اصولگرا به مجلس راه یافته‌اند.



ایران فقط تهران نیست!

با بررسی دقیق وضعیت نامزدهای منتخب اصولگرا و اصلاح طلب در هر استان، می‌بینیم در برخی از استان‌ها اصولگرایان توانسته‌اند بالای 70 درصد تعداد کرسی‌های نمایندگی مجلس را تصاحب نمایند. استان‌هایی همچون آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، کرمانشاه، گیلان، مرکزی، هرمزگان و همدان از جمله این استان‌ها هستند. حتی در این میان برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها نمایانگر پیروزی 100 درصدی اصولگرایان در تصاحب کرسی‌های نمایندگی مجلس هستند. در حوزه های انتخابیه‌ای همچون کلان‌شهر مشهد و کلات و چناران و طرقبه، قم، همدان و استان اصفهان اصولگرایان توانسته‌اند با قدرت بر کرسی‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی بنشینند. به گونه‌ای که با بررسی آرای نامزدهای اصولگرا نسبت به آرای صحیح مأخوذه، شاهد پیروزی قاطع این نامزدها هستیم. نامزدهایی همچون آقای قاضی‌زاده در مشهد که با کسب افزون بر 384 هزار رای به عنوان نماینده اول مشهد برگزیده شد. و یا در قم آقای امیرآبادی با کسب نزدیک به 264 هزار رأی با اختلاف زیاد، حدود 73 هزار رأی، از رئیس مجلس شورای اسلامی، آقای لاریجانی، پیشی گرفت و به عنوان نماینده اول قم راهی بهارستان شد. همچنین در همدان آقای حاجی بابایی با کسب تعداد آرای بسیار بالا، با قدرت قدم به بهارستان نهاد. و حتی در کلانشهر اصفهان پیروزی قاطع نماینده اصولگرا با اختلاف بیش از 5 هزار رای، به عنوان نفر اول را شاهد هستیم.



قم؛ پدیده‌ای به نام امیرآبادی


احمد امیرآبادی، جانباز عملیات کربلای 5، دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی است. وی، در سال 1385 به عنوان نماینده مردم در شورای شهر قم برگزیده شد. در طول دوران حضورش در شورای اسلامی شهر قم، با سعی بر خدمت به مناطق محروم و کمتر برخوردار شهر توانست رضایت مردم را به خوبی جلب کند. امیرآبادی در دوره قبل نیز توانسته بود نماینده مجلس شورای اسلامی استان قم شود. او در مجلس با حضور اثرگذار خود توانسته نقش آفرینی های ارزشمندی داشته باشد. همانند طرح سوال از وزیر اقتصاد دولت دهم که به موجب آن وزیر کارت زرد دوم را از مجلس دریافت کرد و در یک قدمی استیضاح قرار گرفت. دکتر امیرآبادی همچنان نسبت به وقایع پیرامون خود خنثی نبوده و با مواضع انقلابی در صحنه حاضر شده است. وقتی که در واکنش به مجازات مهدی هاشمی، فائزه هاشمی در مصاحبه خود به نقل از عفت مرعشی می‌گوید انقلاب از اوین شروع شد؛ این جانباز شلمچه در جلسه علنی ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ مجلس و در نطق میان دستور با بیان اینکه مردم قم همواره در خط مقدم عدالتخواهی قرار داشته‌اند، اظهار می‌دارد: مردم نشان داده‌اند که انقلاب از خیابان چهارمردان قم شروع شده است، نه از زندان اوین.



همدان؛ بازگشت حاجی بابایی

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، استاد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه تهران است. وی، نماینده دوره‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است. حاجی بابایی تجربه وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم را نیز داراست. او در دوران نمایندگی‌اش عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بوده و نیز در کمیسیون‌های محاسبه و بودجه، تلفیق، اصل نود و امنیت ملی و سیاست خارجی عضویت داشته است. او اکنون توانسته با رای قاطع مردم همدان به عنوان نفر اول با قدرت قدم به بهارستان بگذارد. برخی از حاجی بابایی به عنوان پتانسیلی برای ریاست جدید مجلس یاد می‌کنند.



مشهد؛ کنترات اصولگرایان در تصاحب کرسی‌های نمایندگی

تعداد 5 کرسی از مجلس شورای اسلامی به نمایندگان منتخب کلانشهر مشهد، پایتخت معنوی ایران، تعلق دارد. مردم مشهد در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط اصولگرایان را برگزیدند و تنها آنان را لایق نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی دانستند. در این میان دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، جانباز جنگ تحمیلی، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، توانسته است با کسب حداکثر آرا مقتدرانه به بهارستان راه یابد. وی، سخنگوی جبهه پایداری اسلامی نیز بوده است. وی، عضو تدوين كننده سياست هاي كلان بخش سلامت براي مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضو هيات بازنگري نقشه جامع علمي كشور (سنجش سلامت) شوراي عالي انقلاب فرهنگي بوده است.



اصفهان؛ 11 بر 4 به نفع اصولگرایان

با بررسی نتیجه آرای اصفهان پیروزی قاطع اصولگرایان بر اصلاح طلبان را می بینیم. کسب تنها 4 کرسی توسط اصلاح طلبان و 11 کرسی توسط اصولگرایان، نشان از موفقیت اصولگرایان در جلب اعتماد حداکثری مردم را دارد. افزون بر آن در کلانشهر اصفهان پیروزی یک نماینده اصولگرا را به عنوان نفر نخست منتخب مردم با اختلاف رای چند هزار نفری شاهدیم. حمیدرضا فولادگر، مدیر پروژه‌های مرکز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد سازندگی، نماینده اصولگرا، منتخب نخست مردم اصفهان است. فولادگر در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نیز نماینده مردم اصفهان بوده است. او در طول دوران حضورش در مجلس شورای اسلامی، ریاست کمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، عضویت در کمیسیون هیئت عالی نظارت مجلس شورای اسلامی، عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب (به عنوان نمایندگی از مجلس شورای اسلامی) و عضویت در کمیسیون صنایع و معادن (دوره‌های هفتم و هشتم) و کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی (دوره هشتم) را عهده‌دار بوده است.

۱۳۹۴/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...