نسخه چاپی

فتح الله زاده: سال آینده اگر وضعیت همینطور باشد از فوتبال خداحافظی می كنم

عکس خبري -فتح الله زاده: سال آينده اگر وضعيت همينطور باشد از فوتبال خداحافظي مي کنم

اول فصل فشار روحی روانی روی تیم نیست. من تعجب می‌كنم كه چنین فشارهایی به وجود می‌آید.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی فتح الله زاده در خصوص پیروزی استقلال مقابل ذوب آهن و شرایط باشگاه صحبت‌های زیر را انجام داد.



* با برتری برابر ذوب آهن به نظر می‌رسد از فشار خارج شده‌اید.

- اول فصل فشار روحی روانی روی تیم نیست. من تعجب می‌کنم که چنین فشارهایی به وجود می‌آید. روز گذشته به تیم خیلی استرس وارد شد اما آن ها این استرس را تحمل کردند در حالی که می‌توانستیم خیلی راحت تر از این برخورد کنیم.



* قبول دارید که کیفیت لیگ پایین آمده؟

- کیفیت لیگ پایین است چون تیم‌ها هنوز جا نیفتادند. خدا را شکر می‌کنم که بچه‌های استقلال مشکل را حل کردند و با یک بازی منطقی حریف قدرمان را شکست دادند. تعویض‌های طلایی امیر قلعه نویی نیز نتیجه داد.



* چرا شب گذشته ورزشگاه نرفتید؟

- من بعد از افطار چند جلسه با اسپانسر‌هایی که مد نظرمان است داشتم و نرسیدم که به ورزشگاه بروم. با یکی دو اسپانسر صحبت کردم که ظرف یکی دو روز آینده یکی از آن ها را نهایی می‌کنم.



* چند روز قبل به همراه رسولی نژاد به دفتر وزیر ورزش رفتید. این جلسه نتیجه مثبتی هم برای استقلال داشت؟

- عباسی گفت هرگاه به وزارت ورزش بودجه بدهند به ما کمک می‌کند. متاسفانه عده‌ای نسنجیده می‌گویند که چرا پول بیت المال را به پرسپولیس و استقلال می‌دهید. آن ها خودشان از پول دولتی استفاده می‌کنند اما تنها تیم‌هایی که از پول بیت المال استفاده نمی‌کنند پرسپولیس و استقلال هستند. حداقل حق پخش تلویزیونی برای پرسپولیس و استقلال 30 میلیارد تومان است. اگر به من اجازه می‌دادند، با تلویزیون‌های خارجی قرار داد می‌بستم و این حق پخش را می‌گرفتم. این بیت المال است که از ما استفاده می‌کند. بهتر است برخی دوستان منطقی صحبت کنند و حق و حقوق این دو تیم را از بین نبرند. پرسپولیس و استقلال از خودشان به دیگران کمک می‌کنند. من برای لیگ امسال شروع به فعالیت کردم تا حق پخش تلویزیونی را خودم از صدا و سیما بگیرم نه اینکه پول حق پخش استقلال به فدراسیون برسد و بعد آن ها این پول را بین همه باشگاه تقسیم کنند. حداقل پولی که باید به ما برسد 7،8 میلیارد تومان است. با توجه به اینکه سیگنال‌های تلویزیونی در اختیار صدا و سیما است من نمی‌توانم با تلویزیون‌های خارجی قرارداد ببندم.



* بگذریم. امیر قلعه نویی از دست برخی از هواداران استقلال ناراحت است و می‌گوید آن ها مثل اهل کوفه هستند...

- همانطور که خودتان هم می‌گویید او می‌گوید برخی از افراد این گونه هستند. قلعه نویی حق دارد چون تلاش می‌کند. با یکی دو بازی نباید اعتراض کرد جا دارد از هواداران تشکر کنم که تا دقیقه پایانی تیم را تشویق کردند. از هواداران خواسته بودم تا دقیقه 85 تیم را تشویق کنند، البته اگر به من باشد می‌گویم همه باید تا دقیقه 90 از تیم حمایت کنند و اگر راضی نبودند اعتراض کنند.



اعتراض برای هفته‌های اول نیست. هوادار باید هوشیار باشد عده‌ای هستند که نمی‌خواهند استقلال موفق شود و به همین دلیل بین هواداران قرار می‌گیرند و شروع به شعار دادن می‌کنند. مطمئن باشید استقلال با حمایت هوادارانش می‌تواند قهرمان شود. شما دیدید که شب گذشته تشویق هواداران باعث شد استقلال گل بزند و منوچهری هم از هواداران می‌خواست بیشتر از همیشه تیم را تشویق کنند. خوشحالم که هواداران حرف من و امیر قلعه نویی را گوش کردند.



* ظاهرا اظهار نظر فنی رسولی نژاد در مورد استقلال باعث ناراحتی امیر قلعه نویی شده است؟

- خود رسولی نژاد می‌گوید درباره مسائل فنی حرف نزدم من هم که مدیر عامل باشگاه هستم و 15 سال است که در این فوتبال فعالیت می‌کنم هیچگاه به لحاظ فنی نظر نمی‌دهم. مسائل فنی دست سرمربی تیم است و ما سرمربی بزرگی داریم که سرآمد همه مربیان است و نیازی نیست ما حرفی بزنیم. با یکی دو بازی نباید حرف زد تا سرمربی تحت فشار قرار گیرد. مطمئن هستم قلعه نویی با بهترین درایت استقلال را در جایگاه خوبی قرار می‌دهد.



* اما می‌دانید که اگر پول نرسد کار به مشکل می‌خورد.

- ما افتخار می‌کنیم که با غیرت‌ترین بازیکنان استقلال را در اختیار داریم. فکر می‌کنم تا یکشنبه و دوشنبه درصدی از قرار داد بازیکنان را پرداخت کنیم.



* تصمیم‌تان در مورد جباری چه شد؟ به نظر می‌رسد امیر قلعه نویی می‌خواهد او را حفظ کند اما شما راضی به رفتن او هستید؟

- حرف من و امیر قلعه نویی یکی است، هر دو می‌گوییم در نیم فصل پیشنهاد النصر امارات را بررسی می‌کنیم و سپس تصمیم می‌گیریم. اول باید نماینده باشگاه با باشگاه اماراتی صحبت کند و نتیجه صحبت به دست من برسد سپس رسما اعلام می‌کنیم که جباری را می‌دهیم یا نه. ما دیروز به باشگاه النصر نامه زدیم که آماده مذاکره هستیم. شاید خیلی از بازیکنان بخواهند بروند اما ما اصرار داریم که بمانند و مقاومت هم می‌کنیم.



* مثل اینکه به تازگی جباری بار دیگر مصدوم شده است؟

- پزشکان MRI و عکس می‌گیرند نمی‌توانند در این باره نظر بدهند دیگر چه برسد به من که چیزی نمی‌دانم. از این مشکلات زیاد داریم اما باید تحمل کنیم تا تیم آسیب نبیند. باز هم می‌گویم تصمیم نهایی در مورد جباری بر عهده سرمربی است.



* گفته می شود در یک محفل خصوصی گفته‌اید می‌خواهید استعفا دهید؟

- من نگفته‌ام می‌خواهم استعفا دهم. در جمع خصوصی هم این صحبت را نکردم بلکه در مدرسه فوتبال مرحوم ناصر حجازی گفتم خسته‌ شده‌ام چون هیچ کس کمک نمی‌کند. سال آینده اگر وضعیت همینطور باشد شاید برای همیشه از مدیر عاملی فوتبال خداحافظی کنم. همه از ما توقع دارند اما در این مدت حتی یک نفر پیدا نشده که حداقل 10 میلیون تومان به من کمک کند. من هم آدم هستم و خسته می‌شوم. تا اینجا که مانده‌ام به عشق هواداران است وقتی آن ها حرمت می‌گذارند شرمنده می‌شوم و اگر به خاطر آن ها نبود حتما رفته بودم.

۱۳۹۱/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...