نسخه چاپی

هنر، جامعه را از روان‌پریشی‌ دور نگه می‌دارد

مهدی كاوش، هنرمند، بیان كرد: هنر وظیفه دارد آرامش را به افراد جامعه منتقل كرده و آنها را از نظر اخلاقی پالایش كند.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، نمایشگاه آثار نقاشی‌خط مهدی کاوش، با حضور بسیاری از علاقه‌مندان و هنرجویان هنر خوشنویسی، نقاشی و گرافیک، در گالری زنده یاد ابوالفضل عالی افتتاح شد.

مهدی کاوش درباره این نمایشگاه به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: نقاشی خط پیشینه دارد، هنرمندانی در گذشته در این زمینه فعالیت کرده و این هنر را پایه‌ریزی کردند. این هنر را نه می‌توان خط و نه نقاشی به حساب آورد و با این حال به نقاشی نزدیکی بیشتری دارد. خط به عنوان یک عنصر بصری مانند سایر عناصر بصری میتواند به کار رود و بخشی از نقاشی محسوب شود.

وی که فعالیت هنری‌اش را از انجمن خوشنویسان شروع کرده و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک دانشگاه تهران است، افزود: افتخار میکنم که از استاد محمد احصایی، استاد شباهنگی، جباری، ممیز و ... درسهای فراوانی گرفته‌ام و آنچه امروز دارم را مدیون استادان بزرگی هستم که چه در زمینه خوشنویسی و چه در زمینه هنرهای تصویری از آنها علم کسب کرده‌ام.

این مدرس هنر همچنین درباره این نمایشگاه ادامه داد: در این نمایشگاه 26 تابلو هست که شامل سه دوره زمانی میشوند، بخشی از کارها به اواخر سال 70 و پایان نامه‌ام تعلق دارد، بخش دیگر شامل آثاری است که در ابعاد بزرگتری هستند و هم نقاشی سقاخانه ای و هم اکسپرسیونیسم در کارها دیده میشود، بخش سوم کارها شامل آثاری میشود که اخیرا تولید شده و در خلق آنها از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده شده است. در این بخش از کارها، از نظر منبع و منشاء نور و نورپردازی به نتایج جدیدی دست یافته‌ام که خیلی از هنرمندان در خط نقاشی هنوز به آن نرسیده‌اند.

کاوش با بیان این که در تولید اثر هنری، مضمون جایگاه خاصی دارد، افزود: با توجه به روحیات و اعتقاداتی که دارم، مضمون این آثار بیشتر معنوی است. مایه اصلی این کارها خوشنویسی است و خوشنویسی، هم به فردی که آن را تولید میکند و هم به بیننده تابلو احساس معنویت منتقل میکند.

این هنرمند تاکید کرد: هنر وظیفه دارد در جامعه، محیطی را فراهم کند که روانپریشی‌ها را کم کرده و احساسی مبنی بر آرامش و تزکیه به افراد جامعه منتقل کرده و آنها را از نظر اخلاقی پالایش کند.

وی درباره برگزاری این نمایشگاه در حوزه هنری نیز گفت: حوزه هنری یکی از مراکز مهم هنری و مذهبی کشورمان است و به عنوان هنرمندی معتقد و دغدغه مند، خوشحالم که نمایشگاهی از آثارم در اینجا به نمایش درآمده است.


۱۳۹۴/۱۲/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...