نسخه چاپی

معاون وزیر ارتباطات:

پیشنهادمان را به سازمان محیط زیست دادیم

معاون وزیر ارتباطات با اعلام اینكه توسعه فیبر نوری در حاشیه جاده‌ها با مشكلاتی روبه‌رو است، گفت: پیشنهادمان را به سازمان محیط زیست دادیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نصرالله جهانگرد در مراسم امضای تفاهمنامه وزارت ارتباطات با سازمان محیط زیست با بیان اینکه ICT تکنولوژی سبز در دنیا به حساب می‌آید عنوان کرد: در مراسم امروز چارچوبی تعیین شده که با حضور دوستان به امضا خواهد رسد تا نقش این فناوری در توسعه جایگاه محیط زیست بیش از پیش شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه بسیاری از موضوعات همچنان جای بحث دارد و ممکن است به این تفاهمنامه اضافه شود، گفت: بهتر است به جای وارد جزئیات شدن فضای این تفاهمنامه را باز بگذاریم تا اگر به موارد متعددی برخوردیم به صورت پیوست به آن الحاق کنیم.

وی اشاره‌ای به دستورالعمل دفع زباله‌های الکترونیکی داشت و گفت: چون این موضوع یکی از مباحث مربوط به محیط زیست است، ترجمه‌ای از دستورالعمل‌های در سطح بین‌المللی را تقدیم هیئت دولت کردیم که نحوه فعالیت در این عرصه را نشان می‌دهد زیرا نقش ICT در آموزش 98 درصدی آلایندگی‌های تمام حوزه‌ها محرز است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: قطعا هرچه سرویس‌های مبادله دیتا بیشتر شود، سفرها کاهش یافته و مباحث محیط زیستی جدی‌تر گرفته می‌شود.

محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در این مراسم با بیان اینکه توسعه ICT منجر کاهش مصرف منابع طبیعی می‌گردد، اظهار کرد: در انتخابات گذشته شاهد کاهش میزان مصرف کاغذ به نسبت سنوات قبل و گسترش تبلیغات در فضای مجازی بودیم.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی منجر به توسعه در تمامی بخش‌ها نظیر محیط زیست خواهد شد، درخواستی از سازمان محیط زیست داشت و گفت: اکنون در توسعه فیبر نوری در حاشیه جاده‌ها مشکلاتی داریم که باید کمک کنیم تا این موانع حل شده و شبکه زیرساخت ارتباطات توسعه یابد؛ در این راستا یک بند پیشنهادی به سازمان محیط زیست داشتیم که انتظار داریم با ملاحظات این سازمان مورد حمایت واقع شود.

۱۳۹۴/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...