نسخه چاپی

۱۸۰۰ آمبولانس از آلمان خریداری شد

رئیس مركز بودجه و پایش عملكرد وزارت بهداشت و درمان گفت: هزار و ۸۰۰ دستگاه آمبولانس از آلمان خریداری شده و اولین محموله ۱۸۰ آمبولانسی پنجشنبه هفته جاری وارد بندرعباس خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، وی افزود: در عرصه صنعت، عرضه و تقاضا وجود دارد اما در حوزه بهداشت و درمان این اصطلاحات به شکست بازار معروف هستند یعنی در حوزه بهداشت و درمان تقاضا حد ندارد و هیچوقت به پایان نمی رسد چرا که وقتی رنج بیماری به سراغ فرد می آید وی همه چیز را با هم می خواهد در حالی که اقتصاد ما کشش این امر را ندارد.

توجه اساسی دولت به بهداشت و درمان

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت و درمان به توجه زیاد دولت یازدهم نسبت به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: منظور از توجه لزوما پول و تامین اعتبار نیست بلکه منظور در اولویت قرار گرفتن مباحث درمانی و سلامت است چرا که تا پیش از این ما به جایی رسیده بودیم که بی توجهی ها از حد گذشته بود.

ابوالحلاج، استاندار جهانی پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم در کشورهای در حال توسعه را ۳۰ تا ۳۵ درصد عنوان کرد و افزود: در حالی که در آن زمان میزان پرداخت از جیب مردم در ایران به ۵۵ درصد رسیده بود و به یک مشکل بزرگ اجتماعی تبدیل شده بود و بیمه ها دچار مشکل شده بودند اما خوشبختانه توجه دولت کنونی به بحث درمان و بهداشت این رفتارها را تغییر داده و اکنون این میزان به ۴۲ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: در زمان روی کار آمدن دولت يازدهم، وزارت بهداشت با کسری منابع حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی در حوزه سلامت مواجه بود و همین کسری موجب نگرانی ما برای آغاز طرح تحول نظام سلامت شد بنابراین به فکر اخذ اعتبار از منابع دیگر افتادیم.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: در آن زمان آغاز فعالیت وزارت بهداشت در دولت کنونی، برای هدفمندی یارانه های بخش تحول نظام سلامت چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و برای ارزش افزوده این حوزه نیز سه هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود که در نهایت تنها دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای کاهش تشنج های موجود به این بخش تزریق شد.

پزشکان موتورهای تولید حوزه سلامت

ابوالحلاج در ادامه پزشکان و پرستاران را موتورهای تولید حوزه سلامت برشمرد و گفت: تمام تلاش ما توجه اساسی به جامعه ۴۰۰ هزار نفری پزشکان و پرستاران به عنوان موتورهای تولید است چرا که اگر این موتور تولید از حرکت بایستد سرویس و خدمات رسانی به جامعه در بخش سلامت و بهداشت بی معنی می شود به همین دلیل ما با این رویکرد وارد طرح تحول نظام سلامت شدیم.

وی در ادامه یادآور شد: چند سال پیش سیاستی برای شهرهای دزفول، آبادان و بهبهان مبنی بر مستقل شدن و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در این شهرها ابلاغ شد چرا که اگر دزفول همچنان به عنوان یک شبکه بهداشت و درمان تابع دانشگاه علوم پزشکي اهواز باقی می ماند و مستقل نمی شد قطعا این منابع مالی نیز شکل نمی گرفت.

سرعت عملیات های درمانی در شمال خوزستان

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه مستقل شدن دانشگاه علوم پزشکي دزفول سرعت عملیات و تزریق منابع مالی در حوزه بهداشت و سلامت درشمال خوزستان را به حداکثر رساند، افزود: بیمارستان گنجويان دزفول در دهه ۷۰ وضعیت مناسبی نداشت اما اکنون بسیار فعال است چرا که طرح تحول نظام سلامت این فضا را رونق بخشید.

ابوالحلاج با بیان اینکه مشکلات اقتصاد ملی و دیگر محدودیت های اعتباری حوزه سلامت وزارت بهداشت را دچار سختی های زیاد کرده، اظهار کرد: در سال ۹۴ فعالیت های ما همانند تجارت بدون پول بود و از چند هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح تحول به دلیل محدودیت های پولی خزانه تنها ۳۰۰ میلیارد تومان نصیب ما شد، کار فوق العاده سنگینی بود اما ما همواره تلاش کردیم تا پاسخگوی نیازهای تمام مردم باشیم.

تحول عظیم در ناوگان آمبولانس کشور

وی همچنین از تحول عظیم در ناوگان آمبولانس کشور خبرداد و افزود: هزار و ۸۰۰ دستگاه آمبولانس از آلمان خریداری شده و اولین محموله ۱۸۰ آمبولانسی پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر بهداشت وارد بندرعباس خواهد شد.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت دسترسی مردم به منابع و خدمات به حداکثر رسیده و میزان رضایتمندی در کشور در سطح بالایی قرار گرفته که امیدوار هستیم با گشایش های اقتصادی بتوانیم حرکت های موثر دیگری را نیز در وزارت بهداشت کشور آغاز کنیم.

۱۳۹۴/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...