نسخه چاپی

ضعف پلیس بلژیك در مدیریت اطلاعات مرتبط با حملات پاریس

یك نهاد وابسته به پلیس بلژیك اعلام كرد، "ضعف‌ها و كاستی‌هایی" را در نحوه مدیریت اطلاعات مربوط به عاملان حملات تروریستی نوامبر 2015 در پاریس پیش از آن كه آنها دست به این حمله در پایتخت فرانسه بزنند، پیدا كرده است.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از پایگاه ورلد بولتن نوشت: برخی از عاملان حملات تروریستی نوامبر 2015 پاریس که بالغ بر 130 کشته برجای گذاشت و همدستانشان متعلق به محله مولنبک شهر بروکسل بودند اما بلژیک انتقادهای فرانسه مبنی بر کم کاری‌های سرویس‌های اطلاعاتی خود پیش از وقوع این حملات را رد کرده است.

یک شبکه خبری بلژیک تحت عنوان شبکه آر.تی.بی.اف گزارش داد، یکی از موارد آشکار کوتاهی‌های اطلاعاتی پیش از وقوع حملات پاریس این حقیقت بوده که پیش از این حملات لقب یکی از تروریستهای عامل این حملات در برخی پایگاه داده‌های پلیس محلی در بلژیک ثبت شده بود اما در پایگاه داده مرکزی این پلیس ثبت نشده بوده است.

این شبکه در ادامه گزارش خود اعلام کرد، این دست موارد را در یک گزارش موقت مربوط به نهاد نظارت بر پلیس بلژیک موسوم به "کمیته پی" که روز دوشنبه به 14 قانونگذار عضو یک کمیته پارلمانی این کشور در یک نشست پشت درهای بسته ارائه شد، مشاهده کرده است.

شبکه آر.تی.بی.اف در ادامه گزارش خود عنوان کرد، جدی ترین کاستی‌ها به جنبه‌های فنی و تکنولوژیک مربوط بوده‌اند و همچنین شاخه‌های مختلف پلیس بلژیک همواره تبادل اطلاعات را به درستی انجام نمی‌داده‌اند.

همچنین کمیته پی به برخی مشکلات بودجه‌ای اشاره کرده که نشان می دهند یک سری مسائل فنآوری اطلاعات بر طرف نشده‌اند. این کمیته همچنین از فقدان پرسنل ذی صلاح در پلیس نیز انتقاد کرد.

قرار است گزارش نهایی این کمیته در اواسط ماه آوریل منتشر شود.

۱۳۹۴/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...