نسخه چاپی

تودیع و معارفه پرحاشیه مدیران سروش

در پی تصمیم اخیر سازمان صدا و سیما برای ادغام سروش و موسسه جام جم، مراد عنادی كه پیش از این مدیر مسئول جام جم بود، به عنوان رئیس موسسه و مدیر مسئول جام جم و سروش منصوب شد.البته در ساختار جدید، سروش با حفظ برند دارای مدیرعامل خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم ، مراسم تودیع مهدی فضایلی و معارفه مراد عنادی عصر امروز در محل سالن اجتماعات انتشارات سروش با حضور کارمندان، مدیران فرهنگی و برخی ناشران برگزار شد. در این مراسم حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در سخنانی کوتاه دوران مدیریت فضایلی در سروش را یکی از پربارترین دوران این مجمومه خواند. انتظامی که سابقه همکاری با فضایلی در روزنامه جام‌جم را دارد، او را از مدیران کم‌حاشیه خواند.

منیژه شعاعی، سردبیر سابق مجله سروش کودکان با بیان آنکه «در روزگاری که جوانان حق خود را از قانون می‌ستانند؛ ولی از آنجا که کودکان در صندوق رای سهمی ندارند، نادیده گرفته می‌شوند» فضایلی را از معدود مدیرانی برخواند که درک درستی از تفاوت کودک و خردسال داشت و موجبات انتشارات سروش خردسال را مهیا کرد.

وی در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به برنامه‌ها و جلسات بی‌ثمر دولتی در حوزه کودک گفت:«اگر بر فرض کارهای آموزش و پرورش ضد پرورش ندانیم، این وزارتخانه برنامه‌ای برای پرورش ندارد.»

این جلسه با انتقاد تند حجت الاسلام زائری نسبت به توجیه برنامه‌های اخیر رسانه ملی در مواجهه با انتشارات سروش، تاکید کرد بهانه مشکل مالی، بهانه احمقانه‌ای است. این صحبت زائری با واکنش تند مراد عنادی، مدیر جدید انتشارات مواجه شد.

صفار هرندی نیز در سخنان خود فضایلی را یک کنشگر سیاسی - فرهنگی دانست که به شکل موسمی موضع خود را عوض نمی‌کند.

مراد عنادی در این جلسه نسبت به حرف‌های محمدرضا زائری واکنش نسبتاً تندی نشان داد و قول داد در صورت عدم ارتقای سروش تا یک سال آینده، از سمت خود استعفا دهد. مراد عنادی پس از صحبت‌های محسنیان، با ذکرعذرخواهی برای خروج از جلسه به خاطر شرکت در شورای تیتر روزنامه جام جم از آقای فضائلی و سایر حضار خداحافظی کرد.

حمزه‌زاده، مدیر انتشارات سوره مهر و عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز در واکنش به مسائل پیش آمده در سروش گفت:«باید زودتر از اینها نقد می‌کردیم. اگر قرار بود حنجره‌ای پاره کنیم، باید در همان موقعی می‌کردیم که سروش در حال نحیف شدن بود.»

وی کار توامان مطبوعات و کتاب را به رابطه آب و آتش تشبیه کرد و به تجربه خود در سوره مهر اشاره کرد. مدیر سوره مهر حذف مجلات از این انتشارات را با عبارت «سر مجلاتمان را بریدیم» توصیف کرد و گفت:«انتشاراتی شدیم که کار خودش را می‌کند. با شروع پشت هم کار مطبوعات حق کتاب خورده شد.»

حمزه‌زاده تصریح کرد در زمان مدیریت فضایلی باد بر پرچم انتشارات سروش وزیده شد.

مهدی فضایلی نیز برای مراد عنادی آرزو کرد بتواند کتب موجود در انبار را بفروشد و افزود:«بی‌انصافی است که شرایط و کار مسئولان قبلی را نبینیم و خط بطلانی روی انها بکشیم و توقع داشته باشیم بعدی‌ها قدردان ما باشند.»

در انتهای این مراسم هدایای در تقدیر و تکریم مهدی فضایلی به وی اهدا شد. محسنیان و رضا احسان پور به عنوان دو تن از نویسندگان انتشارات سروش نیز صحبت‌ کردند.

در پی تصمیم اخیر سازمان صدا و سیما برای ادغام سروش و موسسه جام جم، مراد عنادی که پیش از این مدیر مسئول جام جم بود، به عنوان رئیس موسسه و مدیر مسئول جام جم و سروش منصوب شد.البته در ساختار جدید، سروش با حفظ برند دارای مدیرعامل خواهد بود که با حکم رئیس موسسه جام جم منصوب خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...