نسخه چاپی

ممنوعیت قرض‌الحسنه پس انداز بانك‌ها و موسسات اعتباری

بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد‌: انجام هر‌گونه فعالیت قرض‌الحسنه پس انداز توسط بانك‌ها و موسسات اعتباری ممنوع است و انجام فعالیت یاد شده توسط نهادهای مزبور صرفا" در قالب صندوق قرض‌الحسنه وابسته به بانك‌ها و موسسات اعتباری، موضوع بخشنامه شماره ‌٦٢٦٩٠ مورخ ‌١٣٩٠/٣/٢٢ بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران امكان‌پذیر است.

به گزارش ايسنا، در اطلاعيه بانك مركزي آمده ‌است: به موجب بند يک از شصت و نهمين صورت‌جلسه کميسيون اعتباري مورخ ‌٠٧/١٠/٩٠ مقرر شده است مديريت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباري از هرگونه فعاليت بانک ها و موسسات اعتباري در زمينه قرض الحسنه پس‌انداز از قبيل جذب منابع، سپرده‌گيري و... جلوگيري كرده و مراتب را در پايان سال به کميسيون اعتباري گزارش كنند.

بر اساس مصوبه سي و هشتمين جلسه مورخ ‌٢/٦/٩٠ کميسيون اعتباري بانک مرکزي که به شبکه بانکي ابلاغ شده است، انجام فعاليت قرض الحسنه پس انداز توسط بانک ها و موسسات اعتباري صرفا در چارچوب "دستور‌العمل اجرايي تاسيس‌، فعاليت و نظارت بر صندوق هاي قرض‌الحسنه موسسات اعتباري"‌مجاز است.

‌لذا بانک ها و موسسات اعتباري که قصد مجزا کردن عمليات قرض الحسنه خود در چارچوب دستورالعمل مذکور را ندارند، ملزم به عودت سپرده هاي قرض الحسنه پس انداز به سپرده گذاران خود خواهند بود.

۱۳۹۰/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...