نسخه چاپی

عربستان دست به دامن بانك‌های خارجی شد

منابع آگاه اعلام كردند: پس از سال‌ها دولت عربستان سعودی قصد دارد 6 تا 8 میلیارد دلار وام از یك بانك دریافت كند.

به گزارش نما به نقل از بیزینس اینسایدر، منابع آگاه اعلام کرده‌اند که دولت عربستان به دنبال دریافت 6 تا 8 میلیارد دلار وام بانکی است.

این اولین اقدام عربستان پس از بیش از یک دهه در دریافت وام است.

دولت ریاض از بانک‌ها خواسته است، پیشنهادات خود را برای ارائه وام با حجم 6 تا 8 میلیارد دلار و با بازپرداخت 5 ساله و با امکان افزایش حجم مالی به دولت سعودی ارائه کنند.

بنا به گفته منابع آگاه، این اقدام سعودی‌ها در راستای جبران بخشی از کسری بودجه بی‌سابقه در این کشور انجام می‌شود.

پیش‌تر رویترز از تصمیم عربستان برای دریافت یک وام بین المللی خبر داده بود، اما جزئیاتی نسبت به زمان بازپرداخت و یا حجم مالی آن را منتشر نکرده بود.

سال گذشته کسری بودجه عربستان به 100 میلیارد دلار رسید.

در حال حاضر دولت سعودی سعی دارد، تا با استفاده از ذخایر خارجی خود و ارائه اوراق قرضه داخلی بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند.

بنا به گفته این منابع آگاه، شرکت مشاوره ای وروس پارتنرز لندن مسئولیت مشاوره سعودی‌ها در مورد این وام را برعهده گرفته است.

این موسسه از طرف وزارت اقتصاد عربستان، نامه هایی را برای دریافت پیشنهادات بانک‌ها خارجی درباره این موضوع به آنها ارسال کرده است.

این موسسه همچنین در نامه های خود اعلام کرده است که بانک ارائه دهنده وام به احتمال زیاد به عنوان بانکی که اوراق قرضه دولتی عربستان را به صورت بین المللی ارائه خواهد داد، انتخاب خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...