نسخه چاپی

تاسف وزیر ارشاد از قاچاق كیلویی پوشاك

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ امروز در هیأت دولت مقررات صادرات و واردات به تصویب رسید و در حال انجام ابتكاراتی هستیم تا حد امكان از تولیدات داخلی حمایت و جلوی ورود بی‌رویه قاچاق گرفته شود.

به گزارش نما ، علی جنتی در اختتامیه پنجمین جشنواره مد و لباس بیان کرد: این که بسیاری از تاجران ایرانی از ترکیه لباس را تهیه و به صورت کیلویی و به شکل قاچاق وارد ایران می‌کنند، جای تاسف دارد. این پوشاک را با قیمت نازل در تهران عرضه می‌کنند. همه ما باید دست در دست هم دهیم تا جلوی این عمل گرفته شود.

او ادامه داد: گستره مد و پوشاک به اندازه گستره زندگی انسان است و تمام شئونات زندگی ما را در بر می‌گیرد. هر جا که پای جنبه‌های زیباشناختی در میان باشد، مد هم در آنجا حضور دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:‌ عرضه پوششی، لوازم منزل، ادبیات و سیاست بوده و همه آنها گستره مدگرایی است. با این همه پوشاک، سبک شیوه آرایشی و شاخص در حوزه مد به شمار می‌آید. در نگاه کلی این موضوع می‌تواند ناشی از عوامل زیرساختی اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی باشد.

به گزارش ایسنا، جنتی همچنین بیان کرد:‌ هیچ فرهنگی را نمی‌توان پیدا کرد که واژه مد در آن ناشناخته باشد با این حال ظهور مدگرایی در فرهنگ‌های مختلف نسبی و متفاوت است. آن چه اسلام با آن مخالف است، پشت پا زدن به اخلاق اجتماعی، آزادی مطلق در روابط است.

او گفت: جوانان تحصیل کرده می‌توانند بخشی از بازار صنعت خلاق را به خودشان اختصاص دهند و به صادرات و ارزش افزوده کمک کنند. ترویج سبک ایرانی و اسلامی از اهداف فرهنگ ماست و باید بپذیریم سبک زندگی ما متناسب با ساختار فرهنگی ما باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تکیه بر تولیدات داخلی، شرایط توسعه اقتصاد مقاومتی در حوزه مد و لباس فراهم شده است. امروزه نمونه‌های زیبا و با کیفیتی مطابق با تولیدات دینی شکل گرفته است.

او تاکید کرد:‌ باید در کنار همه سلیقه‌های کشور بخش قابل توجهی از جامعه به دلیل مذهبی بودن پوشاکی تولید کنیم که منطبق با معیارهای اسلامی باشد.

جنتی در پایان گفت:‌در نگاه حرفه‌ای به مد و لباس باید نیاز مصرف کننده را تشخیص دهیم. هیچ تولید کننده حرفه‌ای در دنیا بدون توجه به نیاز مصرف کننده محصولی تولید نمی‌کند. اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از طراحان ایرانی به سرمایه‌گذاری در پوشاک و مد بستر خودباوری را در این بخش بیش از پیش فراهم خواهد کرد تا هنر و صنعت ایران رشد کند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...