نسخه چاپی

ایران، مقام نخست خاورمیانه دربازی های رایانه ای

معاون بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: در حوزه بازی های رایانه ای در میان كشورهای خاورمیانه و كشورهای اسلامی از لحاظ كمی و كیفی مقام نخست را دارا هستیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، هادی کافی روز چهارشنبه در آیین معرفی و آغاز فرایند توزیع بازی رایانه ای «سفر جنجالی» در سالن رضوان شهرداری قم اظهار کرد: برگزاری این مراسم می تواند سرآغازی برای ورود مفاهیم دینی به این عرصه مهم و راهبردی در کشور ما باشد.

وی با بیان اینکه به طور حتم بزودی شاهد برکت های این فعالیت ها در مهم ترین کانون هر کشوری یعنی خانواده ها هستیم، گفت: شرکت تولیدکننده این بازی رایانه ای عزم جدی در گسترش فرهنگ سبک زندگی اسلامی و ایرانی داشته و خوشبختانه مسئولان قم نیز عزم راسخ در حمایت از تولید این نوع محصول ها را دارند.
وی با بیان اینکه پس از برجام تحریم های حوزه بازی های رایانه ای برداشته نشده است، خاطرنشان کرد: فناوری بازی های رایانه ای، فناوری پیشرفته ای است که هدف های فرهنگی و اقتصادی بسیاری را در خود جای داده است.
کافی، با اشاره به اینکه برخی از بازی های رایانه ای هدف های مشخصی را دنبال می کنند، گفت: کشورهای صاحب این فناوری در تلاش هستند تا آن را در انحصار خود داشته باشند و اجازه شکل گیری این ابزار را در سایر کشورها نمی دهند.
وی اظهار کرد: درآمد بازی های رایانه ای در آمریکا از درآمد هالیوود و صنعت سینما و موسیقی این کشور بیشتر است و امسال چین بعد از ۱۰ سال سرمایه گذاری در این زمینه توانست پس از ۴۰ سال از به وجود آمدن بازی های رایانه ای در این زمینه از آمریکا جلو بزند.
معاون بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور، با اشاره به واژه «بازی» در این موضوع خاطرنشان کرد: بازی های رایانه ای دارای اهمیت خاصی است و باید مسئولان به اهمیت این امر پی ببرند.
وی با بیان اینکه بازی های رایانه ای در اقتصاد کشور فنلاند نقش دارد، گفت: این کشور به خوبی توانسته است بازی های رایانه ای خود را در جهان جابیاندازد و امروز از طریق آن به دنبال انجام کار فرهنگی خود است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه فعال بودن در زمینه فرهنگ از جمله بازی های رایانه ای گفت: داشتن یک راهبرد در این مساله ضروری است و باید این امر به یک جریان ملی تبدیل شود و یک جریان فرهنگی را به دست خود بگیرد و این امر نیازمند همسویی و همراهی همه نهادهای استانی و کشوری است.
کافی، با بیان اینکه داشتن یک راهبرد منسجم و هماهنگ زمینه ساز یک کار ملی است، گفت: توزیع این بازی می تواند آغاز راهی ملی و در سبک زندگی اسلامی و ایرانی موثر باشد و بازی رایانه ای سفر جنجالی می تواند در بازار داخلی و بازار کشورهای خاورمیانه بدرخشد و باید از آن حمایت کرد تا وارد خانواده ها بشود.
معاون بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور ، تولید «موتور بازی رایانه ای» توسط شرکت رسانه گستر بنیسی را یکی از ویژگی ها و مسائل حائز اهمیت در این زمینه دانست و گفت: پس از تولید یک اثر فرهنگی، معرفی و توزیع آن محصول اهمیت دارد و در این زمینه رسانه ها می توانند اطلاع رسانی کنند.
وی گفت: یک دهه است که فعالیت جوان های ایرانی در حوزه بازی های رایانه ای شروع شده است و به طور حتم ما در حوزه بازی های رایانه ای در میان کشورهای خاورمیانه و کشورهای اسلامی از لحاظ کمی و کیفی مقام نخست را دارا هستیم.
مراسم معرفی و آغاز فرایند توزیع بازی رایانه ای «سفر جنجالی» با موضوع سبک زندگی اسلامی، همراه با امکان رقابت به صورت برخط (آنلاین) در سالن رضوان شهرداری قم با شرکت جمعی از مدیران ادارات فرهنگی و موسسه ها و شرکت های فرهنگی و رایانه ای بخش خصوصی استان قم برگزار شد.
بازی رایانه ای دو بُعدی «سفر جنجالی»، رسمی ترین بازی رایانه ای تولید شده در ژانر سبک زندگی اسلامی ایرانی است که از پنج سبک بازی های دو بُعدی تشکیل شده و از نظر داستان، گرافیک، جلوه های بصری، صوت و غیره دارای ویژگی های متمایزی نسبت به دیگر بازی های رایانه ای تولید شده در کشور است.

۱۳۹۴/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...