نسخه چاپی

اختصاصی نما

جایگاه كیفیت در نمایشگاه های بهاره

عکس خبري -جايگاه کيفيت در نمايشگاه هاي بهاره

فعالان بازار به دلیل ركود حاكم بر بازار، فشارهای مالیاتی، بیمه و اجاره بهای سنگین مغازه‌ها همه امیدشان به فروش ویژه شب عید است.

به گزارش نما ، در سال‌های اخیر موضوع برپایی نمایشگاه های بهاره از سوی مسئولان و اصناف با موافقت ها و مخالفت هایی روبرو بود تا جایی که امسال رئیس اتاق اصناف ایران از برگزار نشدن نمایشگاه‌های بهاره خبر داد و پیشنهاد فروش‌های فوق‌العاده را به جای برپایی نمایشگاه مطرح کرد و گفت: "این نمایشگاه ها تنها محدود به مناطق محروم استان ها باشد"، اما استاندار تهران با این پیشنهاد مخالفت کرده و گفت: درسال‌های گذشته نمایشگاه‌های بهاره به شکل مناسبی برگزار شد و مردم از برگزاری آن رضایت کافی داشته‌اند، بنابراین در سال‌جاری نیز نمایشگاه‌های بهاره برگزار می‌شوند". هاشمی برپایی نمایشگاه‌های فصلی را جزو سیاست‌های دولت عنوان می‌کند.
فعالان بازار به دلیل رکود حاکم بر بازار، فشارهای مالیاتی، بیمه و اجاره بهای سنگین مغازه‌ها همه امیدشان به فروش ویژه شب عید است که آن هم با برپایی چنین نمایشگاهی سود را روانه جیب دلالان می‌کند.
علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران در چند ماه اخیر با گلایه از فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای برپایی نمایشگاه‌های بهاره گفته بود: "امسال بنا نداریم به جز چند نقطه معدود، نمایشگاهی در تهران برگزار کنیم. بر همین اساس رییس اتاق اصناف از برگزاری تعداد معدودی از نمایشگاه‌های بهاره به منظور عرضه میوه، خشکبار، پوشاک و کیف و کفش مورد نیاز مردم در قالب فروش فوق‌العاده از اواسط اسفند سال‌جاری خبر داده بود". فاضلی در ادامه به مزیت‌های فروش فوق‌العاده در مقابل نمایشگاه‌های بهاره اشاره کرد و توضیح ‌داد: "شرایط کالاهای اساسی به لحاظ عرضه و قیمت، بسیار ایده‌آل است و هیچ‌گونه مشکلی درتامین مایحتاج مورد نیاز مردم وجود ندارد. ما معتقدیم فروش‌های فوق‌العاده جایگزین خوبی برای نمایشگاه‌های بهاره است و مردم به راحتی و به دور از ازدحام مراکز پرتردد، می‌توانند از پراکندگی موجود در واحدهای صنفی سطح شهر، مایحتاج خود را تامین کنند."
درست است که این نمایشگاه ها با استقبال مردم روبرو می شود و اکثر مردم راضی هستند اما قابل ذکر است که جنس های عرضه شده‌ با کیفیت نه چندان خوب به دست مردم برسد یا جنس های مانده در انبارها را برای نقد شدن به نمایشگاه ها آورده شوند حال چه اغلام خوراکی و چه اغلام پوشاکی، در اینجا مردم هستند که متضرر می شوند. بله نظارت وجود دارد ولی خلاف قانون نیز فعالیت زیاد رخ می دهد. از یک طرف جنس های قیمت مناسب به دست مردم می رسد اما شاید نامرقوب! از طرفی هم سود کلان برای واسطه دربردارد و از طرفی دیگر فروشنده ایی که در سطح شهر مغازه دارد و دلش به فروش شب عید خوش است متضرر می شود.

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...