نسخه چاپی

حجّت الاسلام خرسند در بررسی میزان تحقق شعار سال:

انتظار بود در فضای همدلی و همزبانی، مشكلات مردم حل شود

عکس خبري -انتظار بود در فضاي همدلي و همزباني، مشکلات مردم حل شود

انتظار داشتیم در این فضای همدلی و همزبانی، امسال مشكلات كشور از جمله تورم، اشتغال و ركود به نتایج قابل لمسی برسد و به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای صورت بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ما انتظار داشتیم در این فضای همدلی و همزبانی، امسال مشکلات کشور از جمله تورم، اشتغال و رکود به نتایج قابل لمسی برسد و به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای صورت بگیرد، اظهار داشت: متأسفانه این امر محقق نشد و باید همّت بشتری از سوی مسئولین می دیدیم.

حجّت الاسلام محمّد خرسند در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص چگونگی عمل مسئولین و مردم به شعار سال 94 گفت: با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار داشت و دو موضوع مهمّ مذاکرات هسته ای و انتخابات را پیش رو داشتیم، عبور موفقیت آمیز از این عرصه ها، در فضای همدلی و همزبانی مردم و دولتمردان میسر میشد؛ لذا این نامگذاری از روی حکمت و با حساب و کتاب صورت گرفت.
وی افزود: آنجایی که حضور مردم در صحنه ها ضرورت پیدا کرده است، مردم اجابت کردنده اند و همدلی و همزبانی خودشان را با نظام اسلامی و دولتمردان نشان داده اند و در این رابطه مردم کم نگذاشته اند. در عرصه های مختلفی چون راه پیمایی 22 بهمن و روز قدس و آزمون مهمّ انتخابات با مشارکت بالای 60 درصدی خودشان نشان دادند که پای نظام اسلامی ایستاده اند و تقویت نظام جمهوری اسلامی را یک وظیفه و تکلیف برای خودشان می دانند؛ امّا اینکه مسئولین هم توانسته باشند به اندازه مردم در این زمینه موفق باشند و همت به خرج داده باشند، به نظر من چنین نبوده است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ما انتظار داشتیم در این فضای همدلی و همزبانی، امسال مشکلات کشور از جمله تورم، اشتغال و رکود به نتایج قابل لمسی برسد و به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای صورت بگیرد، اظهار داشت: متأسفانه این امر محقق نشد و باید همّت بشتری از سوی مسئولین می دیدیم. متأسفانه برخی مسئولین این شعار را خیلی جدّی نگرفتند؛ همچنان که نامگذاری های سال های قبل نیز چنین بود و بیشتر به صورت شعاری با آنها برخورد شد.
خرسند در خصوص نقدپذیری دولت در سال همدلی و همزبانی با ملّت بیان کرد: لحن آقای رئیس جمهور حاکی از استقبال ایشان از نقد نیست؛ معمولاً ایشان خیلی زود عصبانی می شوند و بعضاً جملات و کلمات نامناسب به کار می برند و برخی مواقع، منتقدین را تند و افراطی می نامند و حتّی حواله به جهنم می دهند. خب این نشان میدهد که دولت خیلی رویِ بازی به نقادی نشان نمی دهد. البته دولت، دستگاه های گوناگونی را شامل می شود و برخی مسئولین با متانت و حوصله بیشتر و برخی دیگر با کم حوصلگی و عصبانیت با نقد برخورد می کنند، امّا آن چیزی که به عنوان پیشانی دولت شناخته می شود؛ شخص ریاست محترم جمهوری است که معمولاً با عصبانیت و عتاب برخورد می کنند که این، یکی از نقاط ضعف دولت است. حالا شاید برخی از انتقادات نسبت به دولت هم تند و غیر منصافه بوده باشد امّا این دلیل نمی شود ما بخواهیم با تندی و عصبانیت برخورد بکنیم.
وی با بیان اینکه پس از گذشت دو سال و نیم از روی کارآمدن دولت، اکنون دولت در مرحله ای قرار دارد که باید پاسخگوی عملکرد خود در حوزه های مختلف و وعده هایی که به مردم داده شده باشد، تصریح کرد: این پاسخگویی را به نحو مطلوب نمی بینیم و هنوز بعضی از اظهارات گویا از موضع تبلیغات انتخاباتی بیان می شود تا پاسخگویی به برخی عملکرد. دولت الان در مقام رقابت های انتخاباتی نیست؛ بلکه باید در مقام پاسخگویی باشد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...