نسخه چاپی

شرمنده كارگران شدیم!

یك مقام مسوول كارگری در واكنش به تعیین حداقل دستمزد سال ۹۵، گفت: تنها چیزی كه برایمان ماند شرمندگی مقابل میلیونها كارگر ایرانی بود.

به گزارش نما هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی تصویب افزایش ۱۴ درصدی مزد کارگران اظهار کرد: آنچه می توانم بگویم این است که دستمزد تعیین شده رضایت جامعه کارگری را در پی نداشت و برای ما سوال است که آن هم جلسه و کمیته و کارگروه مزد، شب عید کجا رفت؟

وی ادامه داد: بارها نسبت به افت شدید قدرت خرید کارگران هشدار دادیم ولی متاسفانه در ماههای پایانی سال به جای کم کردن فاصله بین حداقل مزد و هزینه‌های معیشت، واقعیتهای روز زندگی کارگران را نادیده گرفتند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با انتقاد از بی توجهی به جداول آماری ارائه شده و لیست هزینه‌های زندگی کارگران در شورای عالی کار، افزود: پیشنهاد بنده این است که اگر مباحث کمیته دستمزد و بررسی‌های فشرده نمایندگان کارگری و کارفرمایی و گزارشهای استانی از رصد وضعیت خانوارهای کارگری برای شورای عالی کار کم اهمیت است و هنگام تعیین مزد آنها را مدنظر قرار نمی‌دهد این جلسات را کنار بگذارد و یک روز را تعیین کند و بر اساس خواست کارفرمایان و وزارت کار برای کارگران تصمیم‌گیری کند.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت حضور تمام تشکل‌های کارگری در جلسه تعیین مزد شورای عالی کار افزود: قرار نیست در شورای عالی کار زورگویی کنیم زیرا در این شورا با نظر اکثریت موضوعات به تصویب می‌رسد بنابر این کسانی که رضایت و معیشت کارگران را در نظر نمی‌گیرند باید در مقابل جامعه کارگری پاسخگو باشند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...