نسخه چاپی

وزیر تجارت انگلیس در دیدار با نهاوندیان :

برنامه های اقتصادی مختلفی برای همكاری با ایران طراحی كرده ایم

ساجد جاوید وزیر تجارت و نوآوری انگلیس و لرد لامونت نماینده ویژه نخست وزیر این كشور برای تجارت با ایران به همراه برخی مسولان و مدیران شركتها تجاری چهارشنبه شب با رئیس دفتر رئیس جمهوری در لندن دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت رئیس دفتر رئیس جمهوری که برای شرکت در اجلاس اقتصاد ایران، به لندن رفته است در این جلسه کاری با تشریح زمینه های مختلف سرمایه گذاری در ایران گفت: دستورالعمل تجارت با ایران که در خلال مذاکرات برجام توسط پنج بعلاوه یک و ایران تدوین و آماده شده است زمینه های مختلف همکاری را مد نظر قرارداده و مانند یک نقشه راه می تواند مسیر پیش روی سرمایه گذاران خارجی در ایران را نشان دهد.
در این نشست کاری ساجد جاوید وزیر تجارت و نوآوری انگلیس با ابراز خرسندی از اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم ها از علاقمندی شرکت ها و سرمایه گذاران این کشور برای ورود به بازارهای ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک اقتصاد ایران به شکوفایی و رشدی که سزاوار آن است دست یابد.
وزیر تجارت و نوآوری انگلیس که در آینده نزدیک به منظور انجام برخی توافقات اقتصادی در راس هیاتی بلند پایه به ایران سفر خواهد کرد تاکید کرد که کشورش برای تعاملات تجاری با ایران بسیار جدی است و برنامه های مختلفی را طراحی کرده که این برنامه ها در آینده نزدیک با مذاکراتی که بین فعالان اقتصادی انجام خواهد گرفت اجرایی خواهند شد.
لرد لامونت نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس برای تجارت با ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از موفقیت مذاکرات و برداشته شدن تحریم ها و ایجاد زمینه های مساعد همکاری های اقتصادی با ایران، این وضعیت را یک موقعیت ویژه برای همکاری اقتصادی ایران و انگلیس دانست.
در این نشست کاری که همراه با سوالات زیادی از سوی مدیران شرکتهای بزرگ انگلیسی در خصوص نحوه همکاری با ایران و زمینه های مختلف اقتصادی همراه بود، نهاوندیان با تشریح سفرهای هیات های اقتصادی از کشورهای مختلف در یکسال اخیر به ایران گفت: تجارت و تعاملات اقتصادی با ایران نه تنها برای طرفین مفید که می تواند بازار بزرگ منطقه را نیز فعال کند.
در ادامه این نشست کاری طرفین ضمن بررسی زمینه های مختلف سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی بر سرعت گرفتن همکاری ها و تعاملات اقتصادی، بازرگانی، مالی، بانکی، انرژی و حمل و نقل میان دو کشور تاکید کردند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...