نسخه چاپی

پیام ایران در گوش تل‌آویو غرید

مرحله نهایی رزمایش مـوشـكی سپـاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیك دو فروند موشك بالستیك قدر H و F از ارتفاعات البرز شرقی پیگیری شد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز،رزمایش موشکی اقتدار ولایت که از چند روز گذشته در پهنه سرزمینی ایران اسلامی با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌ وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی» و به منظور نشان دادن «قدرت بازدارندگی» و «آمادگی همه‌جانبه ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور» در حال برگزاری است، روز گذشته نیز با شلیک دو فروند موشک بالستیک قدر H و F ادامه یافت. این موشک‌ها پس از شلیک توانستند اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران را در بُردی در حدود 1400 کیلومتر با موفقیت مورد اصابت قرار دهند.

لازم به توضیح است موشک بالستیک قدر F حدود 2 هزار کیلومتر و موشک بالستیک قدر H نیز حدود هزار و 700 کیلومتر بُرد دارند. موشک قدH دارای 17 تُن وزن ، 16 متر طول، 25/1متر قطر، سرجنگی جداشونده و شدیدالانفجار با وزن 650 کیلوگرم است، سوخت این موشک مایع است.

پیام ایران به رژیم‌صهیونیستی

از نکات جالب رزمایش دیروز، رنگ و بوی ضد‌صهیونیستی این رزمایش بود، به نحوی که روی بدنه یکی از موشک‌های شلیک شده جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درخصوص رژیم‌صهیونیستی را به زبان عبری حک کرده بودند؛ جمله‌ای که عنوان می‌کرد: «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.»



موشک‌های ایران آماده شلیک به سمت دشمن است

اما پس از شلیک موفقیت‌آمیز موشک‌های سپاه پاسداران، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر دشمنان بخواهند نیت بدی را علیه ایران عملی کنند بدانند که موشک‌های ما آماده پرواز و هدف قرار دادن آنهاست. وی گفت: این موشک‌ها محصول تحریم هستند و هرچه تحریم‌ها بیشتر شود توسعه ما هم بیشتر خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه رژیم‌صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک فرو خواهد پاشید، گفت: وقتی حزب‌الله بیش از 100 هزار موشک ذخیره کرده جمهوری اسلامی دهها برابر آن موشک در کلاس‌های متعدد دارد و این قدرت توقف‌ناپذیر است. وی ادامه داد: ما ذخایر انبوهی از موشک‌های بالستیک در بردهای مختلف داریم که هر لحظه قادرند از نقاط مختلف کشور دشمنان و اهداف را هدف قرار دهند. سلامی خاطرنشان کرد: دیروز موشک‌ها از سیلوهای زیرزمینی شلیک شدند و امروز از قلب سرزمین شلیک کردیم. هدف این رزمایش اعمال اراده ما برای دفاع و بازدارندگی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه توان انبار کردن موشک‌های ما کمتر از توان تولید ماست، گفت: ما همه تجربیات و دستاوردهای عملیاتی و علمی و تاکتیکی و استراتژیک خود را به برادرانمان در جهان اسلام و جبهه مقاومت علیه امریکا و اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آنها منتقل می‌کنیم.

موشک‌های ایران متعلق به سوریه، فلسطین و همه مظلومان جهان است

همچنین سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز در حاشیه پرتاب انواع موشک‌های بالستیک این نیرو در دومین روز از آخرین مرحله رزمایش موشکی اقتدار ولایت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش از یک هفته قبل شروع شده و شلیک‌های امروز (دیروز) نیز از ارتفاعات البرز شرقی بود.

وی با بیان اینکه همه تجهیزات موشکی ما کاملاً ایرانی است و این شلیک‌ها توسط جوانان نسل سوم صورت گرفته است، افزود: این توانمندی‌ها محصول تحریم دشمنان است و هرچه تحریم‌ها بیشتر شود واکنش سپاه و توانمندی ما بیشتر خواهد بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: دشمنان بعد از برجام امنیت ملت ایران را هدف گرفته‌اند و این تحریم‌ها (موشکی) علیه امنیت ایران است اما پاسداران حافظ امنیت ایران هستند.

حاجی زاده با اشاره به شلیک‌های دیروز تصریح کرد: برد این موشک‌ها 2 هزار کیلومتر است و اهداف را در هزارو٤٠٠ کیلومتری در سواحل مکران منهدم کرده‌اند.

وی ادامه داد: این موشک‌ها کاملاً ایرانی است ولی متعلق به ملت فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و همه مظلومان جهان است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: ما به دنبال کشورگشایی نیستیم بلکه دنبال کمک به مظلومان در برابر ظالمان هستیم و هرکس بخواهد به ملت‌های مظلوم مسلمان ظلم کند بداند این موشک‌ها برایش خطرساز خواهد بود.

حاجی زاده ادامه داد: از این موشک‌ها برای مقابله با گروهک‌های تروریستی استفاده نمی‌شود هرچند این کار مقدور است.

وی گفت: امروز اسرائیل توسط کشورهای اسلامی محاصره شده و عمر آن زیاد نیست و در جنگ، حتی قبل از زدن این موشک‌ها فرو خواهد پاشید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ما دشمنی امریکا را باور کرده و جدی گرفته‌ایم، تصریح کرد: ما شروع کننده جنگ نیستیم اما غافلگیر هم نخواهیم شد، لذا تجهیزات خود را در جایی قرار داده‌ایم که با اراده دشمنان نابود نشود و بتوانیم جنگ طولانی را ادامه دهیم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: شرارت‌های اسرائیل برای ما کاملاً مشخص است و برد 2هزار کیلومتری موشک‌هایمان نیز برای مقابله با رژیم‌صهیونیستی در فاصله دور است.

وی اضافه کرد: ما تونل‌ها و سیلوهای موشکی خود را در ایران گسترش داده‌ایم و پاسخ سختی به حماقت دشمنان خواهیم داد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سؤال که چرا به‌‌رغم اعزام نیرو توسط روسیه به سوریه، ایران این کار را متوقف کرده است، ضمن رد این ادعا اظهار داشت: این کار متوقف نشده و هر میزان که دولت سوریه بخواهد به آنها کم

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...