نسخه چاپی

گرانترین باشگاه فوتبال دنیا چینی است

بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط یك موسسه بین المللی ورزشی، باشگاه «گوانگژو اورگراند» چین به عنوان گرانترین و باارزش ترین باشگاه فوتبال دنیا معرفی شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط یک موسسه بین المللی ورزشی، باشگاه «گوانگژو اورگراند» چین به عنوان گرانترین و باارزش ترین باشگاه فوتبال دنیا معرفی شد.

مرکز «ان.ان.بی.کیو» چین که بررسی های مربوط به باشگاههای معتبر دنیا را به لحاظ ارزشی انجام می دهد، ارزش فعلی این باشگاه را 3 میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار اعلام کرده است.
در گزارش یاد شده، ارزش باشگاههای مشهوری همچون رئال مادرید اسپانیا و بایرن مونیخ انگلیس به ترتیب 3 میلیارد و ۲۶۰ میلیون و 2 میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار عنوان شده است.
مرکز مذکور در گزارش خود بهای هر سهم باشگاه اورگراند چین را 8.5 دلار اعلام کرد و یادآور شد که در تجارت بازار سهام این کشور در پایان سال گذشته میلادی (2015) نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار سهام آن به فروش رفته است.
این باشگاه هم اکنون در بازار سهام چین، ۳۹۶ میلیون و ۷۳۰ هزار سهم دارد.
اگرچه قیمت هر سهم باشگاه منچستر یونایتد به ارزش بیش از ۱۴ دلار در دنیا بالاترین ارزش را دارد اما به دلیل پایین بودن کل سهامش در مقایسه با باشگاه چینی ارزش بازاری آن کمتر است.
بر اساس گزارشی که مرکز چینی اعلام کرده و همینطور آمار نشریه «فوربس»، میزان ارزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا نیز 3 میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار است.
روزنامه ورزش چین می نویسد که به رغم چنین آماری نباید فراموش کرد درآمد باشگاه چینی در سه سال گذشته تنها ۶۱ میلیون دلار بوده اما درآمد باشگاه منچستر یونایتد با ارزشی معادل 3 میلیارد و 100 میلیون دلار به ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.
«گوانگژو اورگراند» که یکی از تیم های محبوب در کشور پهناور چین است، تاکنون موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سالهای 2013 و 2015 شدو پنج بار نیز بر سکوی قهرمانی رقابتهای مختلف فوتبال این کشور تکیه زده است.
این باشگاه که «لوییس فیلیپه اسکولاری» سرمربیگری آن را بر عهده دارد، در ارتباط با هزینه هایش برای خرید بازیکن خارجی نیز مشهور است و اخیرا توانست «جکسون مارتینز» مهاجم 29 ساله اتلتیکو مادرید را با قرارداد چهار ساله و مبلغ قابل توجه 42 میلیون یورو به گوانگژو منتقل کند. این مبلغ در بازار نقل و انتقالات آسیا تاکنون سابقه نداشته است.
باشگاه «گوانگژو اورگراند» یکی از تیم های استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین است که در سال ۱۹۵۴ میلادی تاسیس شده است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...