نسخه چاپی

كری: آزمایش موشكی ایران نقض توافق هسته‌ای نیست

وزیر امور خارجه آمریكا در مصاحبه با شبكه تلویزیونی سی‌تی‌وی كانادا گفت ایران می‌داند كه براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد آزمایشات موشكی تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌تی‌وی کانادا اعلام کرد ایران می‌داند که براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، آزمایشات موشکی‌اش، تخلف محسوب می‌شود.

مجری این شبکه کانادایی پرسید: مطمئناً خبرهای مرتبط با ایران و رسانه‌های داخلی این کشور را شنیده‌اید که آنها در حال انجام آزمایشات موشکی جدیدی هستند و جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است اگر این خبرها تأیید شود واشنگتن اقداماتی انجام خواهد داد، منظور شما چه اقداماتی است؟

کری در پاسخ گفت: ایران می‌داند که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، آزمایشات موشکی‌اش تخلف محسوب می‌شود. و علاوه بر این، بر اساس توافقی که ما بدان دست یافتیم، روند آزمایشات موشکی را طی هشت سال تحت تحریم قرار دادیم. از این رو، در حالی که این آزمایش‌ها نقض توافق هسته‌ای نیست اما نقض مفهومی است که در توافق پذیرفته شده است. بنابراین، اگر تأیید شود،‌ بی‌شک، مطمئن هستم این اقدام اقدامات اضافی توسط آمریکا و شاید دیگران را در پی خواهد داشت.

مجری شبکه سی‌تی‌وی در ادامه گفت: یعنی تحریم‌هایی اعمال خواهد شد؟ تحریم‌های بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت؟ که وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد این اقدام مطمئناً سبب حمایت از روند هوشیاری بیشتر و اقدامات بیشتر خواهد شد، از این رو، تأسف‌بار است که آنها چنین روندی را در پیش گرفته‌اند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...