نسخه چاپی

اسكوچیچ: داوران زندگی مرا نابوده كرده‌اند!

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: من از داور یك سؤال كردم كه چرا اینقدر بازی را طولانی كردید كه داور در پاسخ به من گفت شما دیگر چه می‌خواهید؛ من برای شما ۲ پنالتی گرفتم!

به گزارش نما ، دراگان اسکوچیچ در نشست خبری بعد از باخت 3 بر 2 تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: من قصد ندارم درباره بازی صحبت کرده و می‌خواهم چند جمله درباره داوری بگویم. من از داور یک سؤال کردم که چرا اینقدر بازی را طولانی کردید که داور در پاسخ به من گفت شما دیگر چه می‌خواهید من برای شما دو پنالتی گرفتم؟! این در حالی است که او در نیمه اول یک پنالتی صددرصد ما را نگرفت.

وی ادامه داد: داور باید قاطع‌تر رفتار می‌کرد و به بازیکن حریف کارت زرد نشان می‌داد، اما از این تصمیم منصرف شد. من اصلاً نمی‌خواهم راجع به فوتبال و بازی صحبت کنم. به دلیل پنالتی‌هایی که در بازی‌های قبلی علیه تیم ما گرفته شد نمی‌توانم دهانم را ببندم و صحبت نکنم. در این بازی هم وقتی به داور در خصوص طولانی شدن وقت اضافه صحبت کردم این جواب را دریافت کردم که دیگر چه می‌خواهید من برای شما دو پنالتی گرفتم؟!

به گزارش پارس، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان تصریح کرد:‌ وقتی چهار دقیقه زمان‌های اضافی تمام شد داور باید سوت پایان را می‌زد، اما او بیش از حد وقت اضافه را تمدید کرد. من مخالفتی با تعیین وقت اضافه توسط داور ندارم، اما وقتی که چهار دقیقه وقت اضافه اعلام می‌شود باید داور به تصمیم خود احترام بگذارد. من سومین بار است که در جریان بازی اخراج می‌شوم، اما سؤال من این است که چرا در حالی که باید به بازیکن حریف کارت زرد می‌داد از تصمیم خود منصرف شد؟

اسکوچیچ تصریح کرد: داور نباید بگوید که مربیان چه فکری می‌کنند. وقتی قانونی بازی 90 دقیقه است، باید به آن احترام گذاشته شود. وقتی که پنالتی برای یک تیم گرفته می‌‌شود بازیکن آن تیم باید ضربه پنالتی را سریع بزند. این کار درست نیست که با توجه به اینکه فولاد گل مساوی را بزند داور ببیند بقیه چه می‌گویند و وقت اضافه را طولانی‌تر بگیرد تا تراکتورسازی گل بزند.

وی گفت: من به دلیل آنکه درباره پلنگ صورتی صحبت کردم در بازی قبلی محروم شده و روی سکو بودم که یکی از همکاران‌تان از من پرسید آیا منظورتان از پلنگ صورتی داور بوده است که من به او گفتم شما آزاد هستید هر فکری که می‌خواهید کنید، اما متأسفانه کمیته انضباطی این‌طور برداشت کرد که منظور من داور بوده است. در چهار بازی آخر چهار پنالتی برای ما گرفته نشد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: با توجه به جنگندگی که امروز بازیکنان ما از خودشان نشان دادند حق ما بیش از باخت بود، ضمن اینکه باشگاه ما نمی‌تواند از هر جایی که می‌خواهد بازیکن گرفته و به تیم خود اضافه کند.

اسکوچیچ در پاسخ به این پرسش که شما کم درباره داور صحبت می‌کنید، اما چه شده که این بار این صحبت‌ها را انجام می‌دهید، گفت: آیا شما ما را تا به حال به این شکل دیده‌اید؟ به هر حال این کار ماست و مجبورم از منافع تیم و باشگاه حمایت کنم. اگر در چند بازی اشتباه شود قابل قبول است، اما در هفت بازی اشتباه شود غیرممکن است.

وی با خنده ادامه داد: داوران زندگی مرا نابوده کرده‌اند! البته شاید شکل و تفسیر حرف‌های من باعث شود که داوران فکر کنند من علیه آنان صحبت کرده‌ام، اما این‌طور نیست. من داور این بازی را به دلیل آنکه وقت اضافه را زیاد طولانی کرد، تشویق می‌کنم. برای من غیرقابل قبول است که داور بگوید برای شما دو پنالتی گرفتم و دیگر چه می‌خواهید.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چه کاری باید انجام داد تا وضعیت داوری در فوتبال ایران بهتر شود، گفت: وقتی بازی تمام می‌شود یک چیز باید اتفاق بیفتد و آن هم این است که داور باید گزارش آنچه را که در بازی اتفاق افتاده را بدهد. چیزی که در ایران مطرح است و من همیشه از آن ایراد گرفته‌ام گزارش بازی‌هایی است که ناظران داوری می‌دهند. همه جای دنیا پس از اتمام بازی گزارش بازی نوشته می‌شود، اما در فوتبال ایران پس از آنکه ناظر داوری به خانه رفت و استراحت کرد گزارش خود را می‌نویسد و کمیته انضباطی آن را تأیید می‌کند.

اسکوچیچ ادامه داد: نمی‌دانم چرا داوران می‌توانند علیه مربیان صحبت کنند. سؤالات زیادی در مورد فوتبال ایران دارم. انتظار من از داوران این است که بازی را بیش از از حد طولانی نکنند. داور در نیمه دوم این بازی سوت‌هایی زد که می‌دانست علیه ما در نیمه اول سوت زده است. متأسفانه در فوتبال ایران چنین موضوعاتی را در گذشته دیده‌ام. من در پایان به تیم تراکتورسازی بابت این برد تبریک گرفته و عذرخواهی می‌کنم، اگر در مورد داوری صحبت کردم.

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...