نسخه چاپی

شرط دوام در بازار رقابتی روسیه

یكی از مشكلات پیش‌روی صادرات كالاهای ایرانی به روسیه و افزایش سطح تجاری با این كشور ضعف شبكه حمل و نقل صادراتی است.

به گزارش نما ، فاطمه مقیمی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در این رابطه با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل جهت توسعه صادرات کشور گفت: ارتباطات ایران با روسیه رو به بهبود است و لازم است برای برقراری ارتباطات تجاری منسجم با روس‌ها و به منظور افزایش تعداد ترددهای تجاری به ابزارهای لازم به خصوص حمل و نقل توجه ویژه داشت و زیرساخت‌های حمل و نقل برای افزایش روابط تجاری را مهیا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، عضو اتاق مشترک ایران و روسیه ادامه داد: در این شرایط نوسازی ناوگان حمل و نقل اهمیت زیادی دارد.

به گفته او، تجاری که در پی سفارش کالا هستند، جا به جایی آن نیز برای‌شان حائز اهمیت است و باید از نحوه‌ی انتقال کالا اطمینان خاطر داشته باشند. به همین دلیل اولویت برنامه‌های تجاری کشور برای دسترسی به بازارهای روسیه و توسعه ی صادرات در گرو رسیدگی به وضعیت نا به‌سامان شبکه حمل و نقل با نوسازی آن است.

مقیمی ادامه داد: ایران در صورتی که نتواند این نوسازی را انجام دهد بازار رقابتی خود را به این دلیل که مجبور می‌شود ناوگان غیرایرانی وارد کند، از دست خواهد داد؛ چراکه ورود این ناوگان‌های غیرایرانی قیمت تمام شده‌ی کالا را افزایش می‌دهد و در نتیجه کالای ایرانی نمی‌تواند به لحاظ قیمتی از سطح توان و قدرت رقابتی که باید در بازارهای روسی برخوردار باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: گرچه برخی از مشکلات مسیرهای ارتباطی با تلاش‌های اخیر مسئولان در حال بر طرف شدن است، اما ناوگان حمل و نقل و ناوگان کشور نیاز به مدرن شدن دارد، موضوعی که هنوز برای آن اقدامی صورت نگرفته است. از طرفی بخشی از مسیر ریلی هم هنوز وصل نشده است.

گفتنی است در راستای افزایش روابط تجاری با روسیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاهی اکسپو سنتر مسکو با مجوز سازمان توسعه تجارت از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...