نسخه چاپی

مردم از نگرفتن وام جدید مسكن پشیمان می‌شوند!

معاون ساختمان و مسكن وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌كه مردم از نگرفتن وام جدید مسكن پشیمان می شوند از نامحدود بودن تعداد وام‌های پرداختی خبر داد و گفت: زوج‌‌های جوانی می‌توانند این میزان اقساط را پرداخت كنند كه هر دو شاغل باشند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان اظهار داشت: مردم مانند وام‌های خودرو سرشان کلاه نرود؛ عده‌ای نگرفتند و حالا پشیمان هستند که چرا این تسهیلات را نگرفتند.

وی با تاکید بر این‌که وام جدید مسکن خیلی وام خوبی است، افزود: این وام برای طبقه متوسط است و کسی که می‌خواهد این تسهیلات را دریافت کند در حال حاضر به همان اندازه اجاره‌بها پرداخت می‌کند.

مظاهریان در پاسخ این‌که تعریف شما از خانوارهای طبقه متوسط چیست و اینها باید چه میزان درآمد داشته باشند تا بتوانند وام جدید مسکن را دریافت کنند، تصریح کرد: طبقه متوسط کسی است که می‌تواند ماهانه 2 میلیون تومان اجاره بدهد و الان خانه‌ای را اجاره کرده‌ که ماهانه دو میلیون برای آن پرداخت می‌دهد، این اجاره را می‌تواند به بازپرداخت وام جدید اختصاص دهد و صاحبخانه شوند.

وی بیان کرد:‌ زوج‌‌های جوانی می‌توانند این میزان اقساط را پرداخت کنند که هر دو شاغل باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که قرار نیست با وام جدید مشکل مسکن همه کشور حل شود، گفت: این تسهیلات برای طبقه متوسط بوده و وامی است که در تاریخ ایران به این میزان نبوده است.

مظاهریان با اشاره به موثر بودن این وام در خانه‌دار کردن مردم، تصریح کرد: با توجه به تنگناهای مالی بانک‌ها به نظر می‌رسد این بهترین نتیجه ای است که در حال حاضر می توان گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که مشخص است که چه تعداد وام‌های جدید مسکن پرداخت می‌شود، افزود: تعداد این وام محدودیتی ندارد و هر چقدر که متقاضی داشته باشد متناسب با آن بانک‌ها تجهیز شده و وام‌های جدید پرداخت می‌شود.

۱۳۹۴/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...