نسخه چاپی

حجت الله عبدالملكی در گفتگو با نما:

70 درصد مردم در خرید شب عید مشكل دارند/ نرخ رشد تولید نزدیك به صفر است

عکس خبري -70 درصد مردم در خريد شب عيد مشکل دارند/ نرخ رشد توليد نزديک به صفر است

معنای ركود این است كه تولید اتفاق نمی‎افتد و در حال حاضر نرخ رشد تولید نزدیك به صفر است.

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: در حال حاضر شاهد هستیم بازارهای صادراتی نیز محدود شده است و در این دو سال اخیر صادرات غیر نفتی کاهش محسوسی داشته که این مسئله نیز تقاضا را برای تولید کاهش داده است.
حجت الله عبدالملکی تحلیل گر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با نما درباره تاثیر رکود در خرید شب عید مردم گفت: ممکن است سرجمع کل خریدهای شب عید کاهش چشم گیری نداشته باشد، اما به طور قطع گروه های متوسط جامعه که 70 درصد مردم را شامل می شود، دچار مشکل می شوند.
وی ادامه داد: علت اصلی این کاهش چشم گیر خریدهای دم عید توسط مردم به دلیل محدود شدن درآمدها است که این مسئله جدی است. در ماه های اخیر شاهد توزیع درآمد نامناسب بوده ایم و بخش قابل توجهی از جمعیت شاغل ما در چند ماه اخیر بیکار شده اند.
این فعال اقتصادی با اشاره به درآمدهای محدود واحدهای اقتصادی اظهار داشت: همچنین برخی از شهرداری ها در ماه های اخیر نتوانسته اند حقوق کارمندانشان را پرداخت کنند که همه این موارد اثرگذار خواهند بود.
این تحلیلگر مسائل اقتصادی در خصوص علت رکود موجود و ریشه آن بیان داشت: معنای رکود این است که تولید اتفاق نمی‎افتد و در حال حاضر نرخ رشد تولید نزدیک به صفر است.
عبدالملکی همچنین دلیل دیگر رکود در بازار را تورم چند سال اخیر دانست و عنوان داشت: هزینه تولید بالا رفته است و واحدهای تولیدی ما توانایی فراهم کردن هزینه های تولید را ندارند. وقتی تولید نیز کاهش پیدا می‎کند بر بازار اثر می گذرد زیرا وقتی درآمد کاهش پیدا می‎کند، تقاضا برای کالا نیز کم می شود.
وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم بازارهای صادراتی نیز محدود شده است و در این دو سال اخیر صادرات غیر نفتی کاهش محسوسی داشته است که این مسئله نیز تقاضا را برای تولید کاهش داده است. بنابراین محدود شدن منابع مالی و بازار باعث کاهش تولید شده اند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...