نسخه چاپی

نقوی حسینی در گفت و گو با سایت نما:

سیاست وارداتی دولت ضد رونق اقتصادی و اشتغال در كشور است

عکس خبري -سياست وارداتي دولت ضد رونق اقتصادي و اشتغال در کشور است

عضوكمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به ركود بازار در شب عیدگفت: ركود اقتصادی علاوه بر تحت الشعاع قرار دادن شرایط زندگی مردم بدلیل واردات بیش از حد، موجب ركود بازار شب عید هم شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه اطلاع رسانی نما،سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین وعضوکمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در حال حاضر رکود اقتصادی چشم گیری در کشور حاکم است و این امر بر زندگی مردم تأثیر بسیاری داشته است.
نقوی حسینی ایستگاه اول رکود اقتصادی را تعطیلی کارخانجات و مراکز تولیدی بیان نمود و افزود: طبق آمارها و گزارش های صورت گرفته، تعداد زیادی از کارخانه جات، مراکز تولیدی و بنگاه های اقتصادی ما در حال حاضر، یا تعطیل هستند و یا بصورت نیمه فعال هستند.
وی با اشاره به بحران اقتصادی به عنوان ایستگاه دوم رکود اقتصادی در کشور یادآور شد: وضعیت مراکز تولیدی در کشور، موجب بحران اشتغال و بیکار شدن خیل عظیمی از نیروهای کار شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایجاد بحران بیکاری را عامل کاهش قدرت و توان خرید مردم دانست و ادامه داد: بحران بیکاری موجب شده تا مردم نتوانند نیازهای اولیه روزانه خود را تامین کنند. این مشکل در سطح مسائل اجتماعی هم گسترش پیدا کرده و طبیعی است که بزه های اجتماعی به شدت رواج پیدا کند.
نقوی حسینی با تاکید بر تأثیر رکود اقتصادی بر زندگی مردم تصریح کرد: این رکود باعث می شود تا معامله و مبادله ای در بازار صورت نگیرد.
وی با اظهار تأسف از نحوه عملکرد دولت در زمینه واردات بی رویه به کشور گفت: درچنین شرایط اقتصادی، معمولا دولت ها باید سیاست های انقباضی را در پیش بگیرند.؛ چراکه بکار انداختن چرخ هر بنگاه اقتصادی ولو با تعداد کم کارگر، کمک زیادی به رونق اقتصادی می کند.
نماینده مردم ورامین در ادامه خاطر نشان کرد: کشورها با بستن مرزهای خود و یا کنترل آن از ورود کالاهای مشابه به کشور خودداری می کنند تا مراکز تولیدی داخل، فعال شوند؛اما در کشور ما برخلاف این امر، عمل می کنند. لذا رونق اقتصادی دچار رکود شده و مراکز اقتصادی و تولیدی در حال تعطیلی و نمیه تعطیلی هستند.
وی با اشاره به اینکه سیاست وارداتی دولت ضد رونق اقتصادی و اشتغال در کشور است، اظهار داشت: دولت در کشور وفور واردات را دنبال می کند و کالاهای بسیاری را در کشور با مجاری قانونی یا غیر قانونی وارد می کند و این امر باعث می شود بنگاه های اقتصادی هم که به صورت نیمه فعال مشغول فعالیت هستند،تعطیل شوند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...