نسخه چاپی

مزدوران جدید آمریكایی در یمن برای مقابله با حوثی ها

یك روزنامه آلمانی نوشت كه آمریكا به تازگی تعدادی مزدور را به یمن فرستاده است تا جایگزین آمریكایی‌هایی شوند كه در این كشور در جنگ با حوثی‌ها كشته شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، یک روزنامه آلمانی نوشت که تعداد جدیدی از مزدوران آمریکایی وارد یمن شده‌اند تا با یمنی‌ها بجنگند. این افراد که از اعضای شرکت (دین کورپ) هستند، جانشین نیروهای شرکت بلک‌واتر خواهند شد که بسیاری از آنها در جریان نبرد در این منطقه کشته شده‌اند.



«دویچه‌ویرتشافت‌ناخریشتن» با انتشار این خبر نوشت که نخستین گروه از این افراد چهارشنبه گذشته وارد بندر «راس عمران» در جنوب غربی عدن شدند تا با نیروهای حوثی مقابله کنند.



در هفته‌های گذشته حدود 39 تن از نیروهای بلک‌واتر در یمن کشته شدند. یکی از این افراد «نیکولاس بوتروس» فرمانده نیروهای بلک‌واتر بود که در استان لحج کشته شد.



انتقال نیروهای جدید به وسیله امارات متحده عربی (UAE) که از نیروهای دولتی در صنعا حمایت می‌کنند، صورت گرفت. آنها وعده کمک 3 میلیارد دلاری برای مقابله با این نیروها را داده‌اند.



پیش از این «دوناتلا روورا» نماینده عفو بین الملل اعلام کرده بود که همه طرف های درگیر در ناآرامی‌ها و در خساراتی که به وجود آمده‌اند مسئول هستند و بیشترین تعداد کشتار هم ناشی از حملات هوایی ائتلافی است که عربستان هدایت آن را بر عهده دارد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...