نسخه چاپی

نعمت‌زاده: سودجویی حسن است

وزیر صنعت با بیان این كه سودجویی حسن است نه قبح گفت: وقتی بخش خصوصی رشد می‌كند یك سری ناراحت شده و می‌گویند كه چرا رشد كرده است.

به گزارش نما ، محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در سومین جلسه شورای عالی پیشکسوتان اتاق بازرگانی ایران در ساختمان کوثر ریاست جمهوری اظهار کرد: بخش خصوصی ما در این سال‌ها به دلایل مختلف ضعیف شده است.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری‌های مشترک بخش خصوصی باید خود را تقویت کند و به توان فکری و مالی خود بیافزاید.

وزیر صنعت ادامه داد: وقتی بخش خصوصی را رصد می‌‌شود یک سری ناراحت می‌شوند که چرا رشد کرده است.

نعمت‌زاده با بیان این که سودجویی حسن است، نه قبح، گفت: اگر سودجویی در کار نباشد می‌شود ضرر جویی. ما باید خود را تقویت کنیم تا در عرصه اقتصادی کشور رشد مستمر 8 درصدی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر شما (بخش خصوصی) نتوانستید خود امور را در دست بگیرید به من نعمت‌زاده می‌گویند که شما برو آن کار را انجام بده و این امر خود خطا است و بازدهی کمتری در مقایسه با بخش خصوصی خواهد داشت.

وزیر صنعت در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه در بخش‌های صنعت و پتروشیمی گفت: مذاکره با زیمنس و جنرال الکترونیک کلاس خاصی دارد که ما باید خودمان را به آن سطح برسانیم.

نعمت‌زاده افزود: معاون جنرال الکتریک نیز آمده و چراغ سبز نشان داده است اما کسی باید با جنرال‌الکترونیک در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، انرژی و... صبحت کند.

وی تاکید کرد:راه حل آن به این صورت است که ضرب‌العجلی تعیین کنیم و برای مدیران خود دوره‌های با اساتید خارجی بگذاریم.

* کسی را پیدا کردیم تا بیاید فکر نوآوری را در مدیران ما رشد دهد

وزیر صنعت یاد آور شد: «پریشب» آقای دکتری که MIT تمام کرده بود و ما را پیدا کرد. وقتی او را صدا زده و با او صحبت کردیم قرار بر این شد که بعد از عید بیاید و فکر نوآوری را در مدیران ما رشد دهد.

نعمت‌زاده گفت: مدیر امروز ما باید نوآور باشد تا کشتی خود را به سمت مقصد هدایت کند. مدیرهای این کاره را باید جذب کنیم تا قرارداد منسجم و خوب برای مشارکت با خارجی‌ها تهیه کنیم.

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: خارجی‌ها وقتی می‌خواهند برای سرمایه‌گذاری به ایران بیایند به رتبه‌های بین‌المللی ما نگاه می‌کنند. چند شب پیش رتبه‌های ایران را که نگاه می‌کردم ما در منطقه در شاخص‌های مختلف دارای رتبه‌ 17 تا 24 هستیم.

* 550 هزار کارمند رسمی در 8 سال به دولت اضافه شد

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به لزوم ثبات در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی گفت: امیدواریم حرف‌های خود (برنامه‌های اقتصادی) را 5 تا 10 ساله مطرح کنیم و امکان‌سنجی‌های آنها باید برای 7 تا 10 ثبات داشته باشد که هنوز هم این کار در کشور ما انجام نشده است. بخش خصوصی در این ارتباط باید قدم پیش‌گذارد و ریسک کند.

نعمت‌زاده در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به لزوم کوچک‌سازی دولت، گفت: ما حاضریم در این ارتباط پیش‌قدم شویم و طرح‌های 100 درصد دولتی را واگذار کنیم. البته باید اذعان داشت برخی خصوصی‌ها توان لازم را در این خصوص ندارند.

وزیر صنعت در پایان صحبت‌های خود با بیان این که 550 هزار کارمند دولتی به شکل رسمی در 8 سال به بدنه دولت اضافه شده‌اند گفت: بیشترین تعداد استخدام شده‌ها مربوط به وزارتخانه ما است. امیدواری بسیار زیاد است و کار بسیار سخت است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...