نسخه چاپی

تسریع در اجرای توافقات ایران و ژاپن در حوزه سلامت

قائم مقام وزیر بهداشت در مراسم امضای تفاهم نامه با هیات ژاپنی ابراز امیدواری كرد كه گسترش همكاری‌ها باعث تحول در همكاری‌های خدمات سلامت شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی گفت: خوشبختانه در مقطعی هستیم که توافقنامه جامع سرمایه‌گذاری به مبلغ 10 میلیارد دلار میان مقامات دو کشور صورت گرفته است و ما توقع داریم بخش ویژه‌ای از آن به حوزه سلامت اختصاص یابد.

حریرچی گفت: کشورهایی ماننند آلمان، ایتالیا، کره و چین برای ساخت مراکز درمانی در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت بر تسریع روند اجرایی شدن توافقات ژاپن و ایران تاکید کرد و گفت: با توجه به نظر مساعد رییس جمهور و نخست وزیر ژاپن برای ساخت دو بیمارستان توسط دولت ژاپن، انتظار داریم این توافقات با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران هلث در تهران، گفت: از وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ژاپن نیز برای حضور در این برنامه دعوت رسمی خواهیم کرد.

حریرچی با اشاره به بازار کشورهای همسایه و وابستگی سیستم‌های بهداشتی درمانی کشورهایی مانند افغانستان و عراق برای دریافت خدمات درمانی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دوجانبه گسترش بیشتری یابد.

بنابر اعلام وب‌دا، حریرچی در پایان گفت: تفاهم نامه مشترکی را وزرای اقتصاد ایران و ژاپن مبنی بر کمک 10 میلیارد دلاری ژاپن امضاء کرده‌اند که انتظار می رود در زمینه ساخت بیمارستان‌های بالای هزار تخت و همچنین تجهیز و اداره به روز به لحاظ تکنولوژی‌های اطلاعاتی بتوانیم همکاری‌های مشترکی با ژاپن داشته باشیم.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه همکاری کمک‌های مالی ژاپن برای برنامه غربالگری سرطان پستان در حضور قائم مقام وزیر بهداشت به امضای دکتر اسدی لاری، قائم مقام وزیر در امور بین الملل و کوبایاسی سفیر ژاپن در ایران رسید.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...