نسخه چاپی

پنهان‌كاری والدین قهرمان المپیك

والدین چینی برای حفظ تمركز دخترشان در رقابت‌‌های شیرجه المپیك لندن سرطان مادر و مرگ مادربزرگ او را مخفی كردند.

فارس به نقل از شانگهای دیلی، ‌پدر قهرمان شیرجه چین تأیید کرد که دست و پنجه نرم کردن مادر وی با سرطان را از دخترش مخفی کرده است تا تمرکز او را برای حضور در رقابت‌های المپیک بر هم نزند.

وو مینژیا 26 ساله مدال طلای شیرجه موزون سکوی 3 متر را در رقابت‌های شیرجه بانوان المپیک لندن از آن خود کرد تا اولین شیرجه‌روی تاریخ باشد که در 3 المپیک متوالی مدال طلا را به گردن می‌آویزد.

والدین وی برای مطمئن شدن از موفقیت دخترشان سرطان مادرش را که به مدت 8 سال با آن گریبانگیر است، از وی مخفی کردند.

این خانواده همچنین خبر مرگ مادربزرگ این قهرمان چینی را نیز از او مخفی نگه داشتند.

پدر وو اظهار داشت: وی پس از مرگ مادربزرگش با من تماس گرفت، سعی کردم خودم را خونسرد نشان دهم و به او گفتم همه چیز خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

والدین وو گفتن این دروغ‌ها را برای موفقیت دخترشان ضروری دانستند و پدر وی ادامه داد: هیچ‌گاه در خصوص مشکلات خانوادگی با دخترمان صحبت نمی‌کنیم.

این کار والدین ورزشکار قهرمان چینی با انتقاداتی همراه بود. یکی از کاربران در این خصوص اظهار داشت: سیستم ورزشی کشور چین نفرت‌انگیز است.

شیوه چین در استعدادیابی از سنین بسیار کم و ساعت‌ها تمرین سخت در طول شبانه‌روز باعث شده مدال‌های طلای فراوانی در تورنمنت‌های مختلف نصیب این کشور شود و چین در جدول مدال‌های المپیک لندن صدرنشین باشد؛ اما در عین حال از این شیوه که تمرین‌های بسیار سختی را به ورزشکاران تحمیل می‌کند نیز انتقادهای فراوانی شده است.

شانگهای دیلی نوشت: والدین وو به ندرت دخترشان را می‌بینند و از طریق وبلاگ وی از فعالیت‌هایش با خبر می‌شوند. آنها برای حمایت از دخترشان به لندن سفر کردند اما تا قبل از شیرجه پایانی موفق به ملاقات وی نشدند.

پدر وو اظهار داشت: از وقتی که به لندن رسیدیم تنها یک پیامک برای دخترمان ارسال کردیم تا به او بگوییم حالمان خوب است که او نگران نشود. او اغلب ما را دعوت نمی‌کند زیرا سرش با تمرین کردن شلوغ است.

وی خاطرنشان کرد: سال‌هاست فهمیده‌ایم که دخترمان دیگر به ما تعلق ندارد.

۱۳۹۱/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...