نسخه چاپی

جشنواره باروت خیس بصیرت‌افزایی دارد

دبیر جشنواره باروت خیس گفت:باروت، استعاره از یك تهدید است، اما باروتی كه خیس شده، دیگر تهدید برای ما محسوب نمی شود. باروت خیس اشاره به تهدیدی دارد كه خنثی شده و دیگر به ما آسیبی نمی رساند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سید محمد نادری افزود: بسیاری از فعالیت‌های غرب علیه ایران، موجب می‌شود که ماهیت استکباری و شیطانی خود را نمایان سازد. فعالیت‌هایی که اگر نبودند، ما مجبور به انجام حجم وسیعی از کار فرهنگی می‌شدیم تا این ماهیت را به مردم جهان نشان دهیم.برخی از سیاستمداران، بازی گردانی غرب در فتنه ۸۸ را انکار می‌کردند و فتنه ۸۸ را یک دعوای سیاسی داخلی می‌دانستند اما خانم کاترین اشتون با حضور در ایران و تقدیر از یک فتنه گر، به همگان نشان داد که غرب در این حوادث دست داشته است و ما از خانم اشتون تقدیر کردیم زیرا ماهیت غرب را یک بار دیگر به مردم نشان داد.

وی در رابطه با فلسفه وجودی جشنواره باورت خیس گفت: جشنواره باروت خیس توسط جمعی از مردم انقلابی در شرایطی به وجود آمد که جایزه اسکار به فیلم ضد ایرانی آرگو اهدا شد ولی پاسخی از درون به این عمل زشت داده نشد.اهدای این جایزه به فیلم ضد ایرانی آرگو توسط خانم میشل اوباما، ماهیت سیاسی این جشنواره و هالیوود را برای مردم جهان نمایان کرد. ساخت فیلم‌های ضدایرانی یک تهدید علیه ایران بود که با اهدای این جایزه توسط خانم میشل اوباما، که از ماهیت سیاسی تمامی کارهای سینمایی علیه ایران پرده برداشت.

نادری با اشاره به تهاجم پهباد rq170 خاطر نشان کرد: روزی که این پهپاد وارد مرزهای ایران شد، شاید یک تهدید علیه امنیت ملی ما محسوب می‌شد ولی با هک شدن سیستم آن و مهندسی معکوس، توانستیم این سیستم را به تولید انبوه برسانیم. حالا نه تنها این پهپاد یک تهدید محسوب نمی‌شود، بلکه یک پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران است.

نادری در ارتباط با جشنواره های غربی گفت: جوایز این جشنواره ها همواره به اپوزوسیون ایرانی تعلق می گیرد. هیچ گاه هنرمند خوب انقلابی مانند حاتمی کیا و سلحشورها در این جشنواره‌ها جایگاهی ندارند. ما شاهد این هستیم که حتی اسکار نیز، فیلم فاخر محمد رسول‌الله( ص) را با اغماض، حذف می‌کند. تمامی این‌ها نشان از این دارد که هنر در خدمت سیاست استکباری غرب قرار گرفته است.

به گفته وی تا کنون هیچ گونه حمایت مادی و معنوی از این جشنواره از سوی دولت صورت نگرفته است. این در حالی است که صدای آمریکا جشنواره باروت خیس را به عنوان یکی از جشنواره‌های بصیرت بخش معرفی کرده است.

نادری در پایان رسالت جشنواره باروت خیس را بصیرت‌افزایی دانست و گفت: باروت خیس به ما یادآوری می‌کند که عمق جریانات فرهنگی را نگاه کنیم و چشم‌های‌مان را نسبت به گذشته سیاه غرب نبندیم و هیچ گاه نباید دلخوش به این لبخندهای دشمن باشیم.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...