نسخه چاپی

روسیه: مخالفان سوری دست از خواست خود بردارند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأكید كرد، مخالفان تندور سوری باید از درخواست برای كناره‌گیری فوری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دست بردارند.

به گزارش نما به نقل از العالم، «الکسی پورودافکین» در گفت‌وگوی مطبوعاتی نگرانی مسکو را از اصرار مخالفان تندرو برکناره‌گیری اسد به عنوان یک پیش‌شرط، اعلام کرد.

وی گفت: چنین درخواستی واقع گرایانه نیست و عملی شدنی نیست و نشان می دهد که مخالفان تندرو آماده مذاکره و رسیدن به توافق نیستند.

این مقام روس همچنین ادعاها درباره اینکه روسیه آتش‌بس در سوریه را نقض می‌کند، نادرست خواند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: مخالفان توقف درگیری در سوریه تلاش می کنند دو طرف را به ادامه خونریزی سوق دهند و در گزارش های ساختگی و دروغین مدعی می شوند که نیروی هوای روسیه و سوریه تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار می دهد که خسارت های سنگین بین شهروندان به دنبال داشته است.

وی افزود: واقعیت مربوط به فعالیت های روسیه و سوریه در بیانیه هایی روزانه وزارت دفاع روسیه منعکس می شود.

پورودافکین درباره نقش روسیه وآمریکا در حل و فصل بحران سوریه نیز گفت همکاری بین مسکو و واشنگتن سازنده و برای استمرار آتش بس امیدوار کننده است. درهمه زمینه های نظامی و دیپلماتیک بین آمریکا و روسیه در سطح عالی رتبه همکاری وجود دارد.

وی همچنین از موضع ترکیه که تهدید کرده بود در صورت حضور کردهای سوریه در مذاکرات ژنو برای شکست مذاکرات تلاش خواهند کرد، انتقاد کرد و گفت: خواست ما این است که کردها نیز در مذاکرات نماینده داشته باشند و به همکاران بین المللی و اروپایی می گوییم که این موضع ترکیه که تهدید می کند مانع از مذاکرات می شود، باج خواهی به شمار می رود و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

سازمان ملل متحد دور تازه‌ای از مذاکرات را برای پایان دادن به بحران داخلی سوریه سامان داده‌است. به گفته «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، این دور از مذاکرات بر «تشکیل یک دولت جدید و یک قانونی اساسی تازه» و نیز «برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ظرف 18 ماه» متمرکز خواهد بود.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...