نسخه چاپی

عیادت كنسول آمریكا از مجروحان الحشد الشعبی

كنسول آمریكا در بصره عراق، در اقدامی بی‌سابقه از نیروهای مجروح «الحشد الشعبی» عراق در بیمارستان دیدار و از نقش آنان در مبارزه با تروریسم تمجید كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «استیو واکر» کنسول آمریکا در بصره عراق، از نیروهای مجروح «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در بیمارستان «صدر» عیادت کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «بغداد تایمز»، این اقدام از سوی یک مقام آمریکایی در نوع خود اولین به شمار می‌رود و نوعی اعتراف به نقش مهم نیروهای بسیج مردمی در مبارزه با تروریسم داعش است.

واکر در این عیادت گفت دولت آمریکا پشتیبانی الحشد الشعبی از ارتش عراق در آزادسازی برخی مناطق تحت سیطره داعش را می‌ستاید.

ستایش این مقام آمریکایی از نیروهای بسیج مردمی، در حالی انجام شد، که آمریکا با حضور این نیروها در آزادسازی شهر الرمادی مرکز استان الانبار مخالفت کرد و همچنان با مشارکت آنان در آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق، مخالفت می‌کند.

واکر افزود: گروه تروریستی داعش جنگ را به دو دلیل خواهد باخت: اول: شجاعت ارتش و الحشد الشعبی و دلیل دیگر به حمایت آمریکا از عراق در جنگش علیه تروریسم باز‌می‌گردد؛ الحشد الشعبی سازمانی است که تحت فرماندهی «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق کار می کند و آمریکا از نیروهای رسمی‌ای که تحت نظر دولت عراق هستند، حمایت می‌کند.

«رسید الفهد» تحلیلگر سیاسی بصری در این باره به رسانه‌ها گفت عیادت کنسول آمریکا پیامی واضح از [عقب‌نشینی] آمریکا [از مواضع قبلی] مبنی بر ایستادن این کشور در کنار این نیروهاست!.

وی افزود: تغییر موضع آمریکا پس از یک سلسله حملات وحشیانه گروهک داعش علیه غیرنظامیان رخ داد، حملاتی که آخرین آنها استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه بود.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...