نسخه چاپی

تبدیل خدمت شبانه روزی سربازی به خدمت روزانه

معاون منابع انسانی ستادكل نیروهای مسلح از توسعه حرفه آموزی و تسهیل اشتغال جوانان در دوران خدمت سربازی از سال 95 خبر داد.

به گزارش نما به نقل از میزان، امير "محمدحسن باقري " در خصوص هشتمين جشنواره جوان سرباز گفت: نام اين جشنواره به نام حضرت علي اکبر(ع) مزين شده است و همه سازمان هاي نيروهاي مسلح براي معرفي الگوي برجسته براي جوانان سرباز اين جشنواره را برگزار مي کنند.

وي افزود: فرآيند اين جشنواره به صورت جشنواره مرکزي نيروهاي مسلح است اما هريک از سازمان هاي نيروهاي مسلح يعني ارتش،سپاه، ناجا،وزارت دفاع و ستادکل نيروهاي مسلح اقدام به برگزاري جشنواره داخلي جوان سرباز مي کنند و نفرات برتر به جشنواره اصلي معرفي مي شوند.

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح همچنين حاصل اين جشنواره را ايجاد رقابت سالم بين تعداد زيادي از جوانان سرباز عنوان کرد و گفت: تعدادي برگزيده از دل اين رقابت ها بيرون مي آيد که همين موضوع يک جو رقابتي خوبي را براي جوانان در محيط سربازي فراهم کرده و اقداماتي از جمله حضور در عرصه هاي علمي،پژوهشي، آموزشي، معنوي و اعتقادي، ورزش و تربيت بدني که منجر به ايجاد و برجسته شدن خلاقيت ها و استعدادها و يک رقابت عالي بين سربازان مي شود.

وي اظهار داشت: از طرفي توانستيم استعدادهاي خوبي را شناسايي کنيم و فقط به همين شناخت اکتفا نکرديم بلکه از استعداد اين جوانان در سطوح و لايه هاي مختلف نيروهاي مسلح استفاده مي شود.

باقري با تاکيد بر اينکه جشنواره جوان سرباز از پايين ترين رده اجرايي نيروهاي مسلح شروع مي شود و ملاک انتخاب سربازان درخشش آنها به بهترين نحو ممکن با به کارگيري امکانات موجود در يگان هاي خدمتي است بنابراين امکانات يگان ها در مرحله اول نقش زيادي ندارد از سوي ديگر در همه سطوح اين فضا وجود دارد که اگر شخصي ايده و ابتکاري داشته باشد، ارائه کند و تابالاترين رده پيش برود.

وي يادآور شد: در نيروهاي مسلح بخشي به نام بنياد نخبگان وجود دارد که سربازان مبتکر مي توانند از کسر خدمت سربازي به دليل ارائه طرح هاي ابتکاري بهره مند شوند.

معاون منابع انساني ستادکل نيروهاي مسلح اظهار داشت: البته فکر مي کنيم که اين جشنواره يک آزموني براي جوانان سرباز است تا در محيط سربازي خودشان را محک بزنند.

وي با تشريح برخي برنامه هاي ستادکل نيروهاي مسلح براي خوشايندسازي خدمت سربازي گفت: اين بحث که در راستاي پياده کردن تدابير مقام معظم رهبري صورت مي گيرد، موضوع جديدي نيست واقدامات خوبي در اين راستا انجام شده است.

وي افزود: طرح بومي سازي خدمت سربازي ، يکي از اين طرح هاست که بر اساس آن موفق شديم که کارکنان وظيفه به خصوص متاهلان را تا حد امکان نزديک يا حتي در موطنشان به کار گيريم.

باقري با اشاره به تبديل خدمت شبانه روزي سربازي به خدمت روزانه در راستاي خوشايندسازي خدمت سربازي گفت: جداي از اين در خود پادگان ها امکانات و زيرساخت هايي ايجاد شده است که مي توان به بهبود زيست،خوراک و پوشاک سرباز اشاره کرد و اين موضوع نسبت به سالهاي گذشته بسيار بهتر شده است.

وي چگونگي استفاده از مرخصي ، به کارگيري سربازان متناسب با تخصص شان و حرفه آموزي به سربازان را از ديگر برنامه هاي ستاد کل برشمرد.

معاون منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح در پايان از توسعه حرفه آموزي در بين سربازان براي سال آينده خبر داد و گفت: بر اساس اين طرح يک حرفه به سربازان آموخته مي شود و وقتي به جامعه بازمي گردد يک کار تخصصي را ياد گرفته باشد. با توافقات انجام شده با سازمان فني و حرفه اي يک مدرک کارآموزي در پايان خدمت داده مي شود تا زمينه اشتغال جوانان بعد از دوران خدمت تسهيل شود.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...