نسخه چاپی

اوباما ماه آینده به لندن می‌رود

رئیس‌جمهوری آمریكا در صدد است با هدف ترغیب انگلیسی‌ها برای ماندن در اتحادیه اروپا ماه آینده به این كشور برود كه این اقدام وی اعتراض هزاران انگلیسی را برانگیخته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در نظر دارد ماه آینده میلادی به انگلیس سفر کند تا مردم این کشور را ترغیب کند که همچنان در اتحادیه اروپا باقی بمانند اما این در حالی است که خیلی فوری به ریاکاری متهم شده است زیرا یادآور آن است که آمریکا چگونه استقلال خود را به دست آورد.

روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» گزارش کرد اوباما در حالی قصد دارد به انگلیس سفر کند که طوماری به صورت آنلاین تهیه شده که خواستار جلوگیری از مداخله اوباما در همه‌پرسی انگلیس برای تعیین سرنوشت ادامه حضور این کشور در اتحادیه اروپا شده است و تاکنون بیش از 15 هزار نفر آن را به امضا درآورده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا بعنوان بخشی از سفر خود به آلمان برای افتتاح نمایشگاه فناوری «هانوور مس 2015» در 24 آوریل (5 اردیبهشت ماه) در انگلیس توقف خواهد داشت.

برخی منابع به هفته‌نامه «ایندیپندنت» اعلام کردند که اوباما در صدد است از این فرصت استفاده کند و به رأی‌دهندگان انگلیسی بگوید که در اتحادیه اروپا بمانند.

طبق این گزارش، این سفر بعنوان بخشی از تلاش‌های اوباما برای بهبود روابط با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس محسوب می‌شود زیرا پیش از این اوباما از سیاست خارجی کامرون انتقاد کرده بود.

«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجه سنا آمریکا ماه گذشته پیشنهاد داد اوباما در حال آماده شدن برای یک تعامل بزرگ و عمومی در کمپین همه‌پرسی برای اتحادیه اروپا است.

این گزارش می‌نویسد اما زمانبندی برای مداخله اوباما درست دو ماه قبل از رأی‌گیری 23 ژوئن برای تعیین سرنوشت انگلیس در اتحادیه اروپا است، بحث و جدال‌هایی را به پا کرده است.

«استیو بیکر» یکی از چهره‌های پیشرو در کمپین ترک اتحادیه اروپا به اوباما گوشزد کرد که چگونه کشور وی از طریق یک جنگ داخلی استقلال به دست آورد و گفت که کمپین خروج از اتحادیه اروپا در واقع یک راه‌حل صلح‌آمیز‌تر برای رسیدن به استقلال است.

وی به هفته‌نامه ایندیپندنت گفت: «هر زمان که یک رئیس‌جمهور آمریکا درباره آینده قانون اساسی ما مداخله کند، من اعلام استقلال آمریکا را یادآور می‌شود. ما مشکلی را که کشور آنها از طریق یک قیام خونین حل کردند، به صورت صلح‌آمیز و از طریق صندوق آراء حل می‌کنیم».

«پیتر بون» یکی از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس می‌گوید: «به چه دلیل اوباما باید به انگلیس بگوید که بخشی از کشور قدرتمند اروپا یا یک کشور مستقل باقی بماند؟ او باید نظرات و عقایدش را برای خودش حفظ کند».

کمپینی تحت عنوان «مانع سخنرانی اوباما در وست‌مینیستر درباره همه‌پرسی ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا شویم» در وب‌سایت پارلمان انگلیس به راه افتاده است که تاکنون امضای 15 هزار نفر را جذب کرده است و از 10 هزار امضای لازم که دولت را موظف می‌کند پاسخ بدهد نیز گذشته است.

در صورتیکه تعداد امضاهای این طومار به یکصد هزار برسد، این موضوع در پارلمان انگلیس به رأی گذاشته می‌شود.

سفیر ماه آینده اوباما به انگلیس، اولین دیدار وی با کامرون بعد از مصاحبه انتقادی هفته گذشته وی از سیاست خارجی کامرون در مسئله لیبی به حساب می‌آید.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...