نسخه چاپی

عملیات ارتش یمن در استان های جنوبی لحج و تعز

ارتش و كمیته های مردمی یمن همچنان به عملیات نظامی خود در جنوب این كشور برای پاكسازی این بخش از مزدوران و تروریست ها ادامه می دهند.

به گزارش نما به نقل از العالم، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با پیشروی درمناطق مختلف چند منطقه را از مزدوران پاکسازی کردند و برای دومین بار پایگاه هوائی العند (استان لحج در جنوب یمن) را با موشک قاهر 1 هدف قراردادند.
درهمین حال درگیری ها در غرب شهر تعز یمن همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی تلاش می کنند مواضع مزدوران را پاکسازی کنند.
ارتش و کمیته های مردمی هنگام پاکسازی قرارگاه تیپ 35 ، فرودگاه قدیم و منطقه بیرباشا در جنوب شهر تعز تعدادی از مزدوران و نیروهای القاعده و داعش را به هلاکت رساندند.
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی همچنین پس از آنکه مزدوران چند نفر از ساکنین شهر تعز را با کشیدن روی زمین به قتل رساندند، عملیات نظامی گسترده ای را برای پاکسازی این شهر از مزدوران و تروریست ها آغاز کردند.
شرف غالب لقمان سخنگوی ارتش یمن نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از شهر تعزعقب نشینی نکرده اند.
لقمان با درخواست از رسانه ها برای رعایت اصول خبرنگاری گفت: من هیچ اظهاراتی درباره عقب نشینی نیروهای یمنی ازتعز بیان نکرده ام و هر اظهاراتی که بیان کنم، از طریق خبرگزاری سبأ منتشر خواهد شد.
از سوی دیگرسازمان تروریستی القاعده اذعان کرد که مسئول اطلاع رسانی خود را در تعز و چند مسئول دیگرش را در منطقه بیرباشا از دست داده است.
خبر دیگر اینکه نیروهای مسلح اعلام کرد شرکت امنیتی بدنام داین کورپ آمریکا فعالیت های مشکوکی را آغاز کرده اند و گروه های مسلح فعال در شهر عدن در جنوب یمن نیز با همدیگر درگیر شده اند.
جرئیات بیشتری درباره فعالیت داین کورپ منتشر نشده است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...